جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2682 13:26 1393/04/01
بازار طلا در این هفته به کدام سو می‌رود؟

بازار طلا در این هفته به کدام سو می‌رود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بازار طلا در این هفته به کدام سو می‌رود؟

بازار طلا در این هفته به کدام سو می‌رود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : آمار اقتصادی آمریکا در هفته آینده، نوسانات خرید فیزیکی طلا و تنش‌های کشور عراق از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر نوسانات قیمت طلا در هفته آینده هستند

در هفته گذشته قیمت‌های طلا به بالاترین سطح خود از نیمه ماه آوریل رسید و فعالان بازار چشم به سطح ۱۳۰۰ دلار در هر اونس دارند و اینکه آیا این فلز زرد در این سطح قیمت‌های روانی باقی خواهد ماند؟
از میان ۲۶ نفر شرکت کننده در رای‌گیری کیتکو، ۱۸ نفر به افزایش قیمت‌ها، ۶ نفر به کاهش قیمت‌ها و دو نفر به ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ها رای دادند.
در روز پنج‌شنبه قیمت‌های طلا جهش یافت و با یک واکنش تاخیری نسبت به تصمیمات فدرال رزرو در مورد سیاست‌های پولی و نگرانی در مورد افزایش تنش‌ها در عراق و تصرف برخی شهرهای کلیدی آن توسط آشوب‌گران با افزایش روبرو شد.  این جهش باعث تقویت قیمت‌ها و عبور از سطوح مقاومتی در نمودارهای فنی شد و به افزایش سودآوری در بازار طلا کمک کرد.
تحلیل‌گران بازار طلا اعتقاد دارند که آمار معاملات باز (تعداد پوزیشن‌های قابل معامله باقی‌مانده در انتهای روز کاری معاملاتی) که تا سطح ۶۰۰۰ قرارداد در روز پنج‌شنبه افزایش یافت، نشان از خرید دوباره پوزیشن‌های فروش رفته با پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها در آینده و ورود خریداران جدید به بازار دارد. تعداد معاملات باز نقره نیز به ۱۹۰۰ قرار داد رسید.
براساس نمودارهای فنی، به نظر می‌رسد که قیمت‌های طلا امکان افزایش بیشتر را دارند. البته، برخی معامله گران شمش طلا معتقد هستند که در هفته آینده، منتظر خواهند ماند زیرا جهش اخیر قیمت‌ها هنوز پای خریداران فیزیکی طلا به بازار را باز نکرده است. در صورت بازگشت تقاضای فیزیکی به بازار، می‌توان شاهد تقویت و افزایش قیمت‌ها بود. با توجه به کاهش تعرفه واردات از سوی دولت هند، امیدواری‌هایی در مورد بازگشت خریداران هندی به بازار وجود دارد.
 در هفته آینده آمارهای اقتصادی آمریکا مانند فروش واحدهای مسکونی ساخته شده، سومین تخمین از تولید ناخالص داخلی فصل اول سال جاری میلادی و شاخص کالاهای بادوام منتشر خواهد شد.
با توجه به اینکه فدرال رزرو در زمینه سیاست‌های پولی با تصمیمات جانت یلن و کاهش سیاست‌های تسهیل کمی همراه است، به عقیده اقتصاددانان و تحلیل‌گران بازار طلا، آمار اقتصادی آمریکا می‌تواند از عوامل مهم و تاثیرگذار در چشم‌انداز بازار طلا باشد.
بارت ملک، استراتژیست ارشد بازارها، معتقد است که سیاست‌های فدرال رزرو اندکی انقباضی‌تر از انتظارات سایر فعالان بازار بود و فدرال رزرو ایده افزایش نرخ بهره را در زمان آمادگی اقتصاد تغییر نداد. به عقیده وی، طبق پیش‌بینی‌های بانک فدرال رزرو،‌اقتصاد آمریکا تقریبا در حال آماده شدن برای افزایش نرخ‌های بهره در سال‌های ۲۰۱۵  و ۲۰۱۶ است. افزایش نرخ‌ها به معنی افزایش هزینه نگهداری طلا است زیرا در این صورت طلا، نرخ بازدهی نخواهد داشت.
وی همچنین عنوان می‌کند که تا مدتی جهش قیمت‌های طلا ادامه خواهد داشت اما احتمال کمی وجود دارد که  قیمت‌ها به سطحی بسیار بالاتر از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس برسد. به عقیده وی،‌ در صورت خرید دوباره پوزیشن‌های به فروش رفته با پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها در آینده، بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و افزایش سطح اشتغال آمریکا، قیمت‌ها دوباره وارد کانال ۱۲۰۰ دلار در هر اونس خواهند شد.
پیش بینی بورس مالزی از بهای طلا طی روزهای آتی
تحلیلگران اقتصادی بورس مالزی پیش بینی کردند قیمت طلا طی هفته آینده نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی برناما، کارشناسان اقتصادی بورس مالزی اعلام کردند، قیمت طلا روز جمعه بهترین عملکرد خود در دو ماه اخیر را به ثبت رسانده که علت اصلی افزایش قیمت طلا و شکسته شدن سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری ادامه بحران داخلی در عراق و اعلام سیاست های جدید فدرال رزرو آمریکا بوده است.
بر اساس این گزارش تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که اکنون بهترین فرصت برای سود بردن از تحولات قیمت طلا است و به نظر می رسد رشد تقاضا طی روزهای آینده موجب افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد خواهد شد.
قیمت جهانی طلا روز پنج شنبه با افزایش ۳٫۳ درصدی توانست بار دیگر وارد کانال ۱۳۰۰ دلاری شود. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد ۳٫۵ درصدی روبرو شده است.
قیمت طلا پس از کاهش ۲۸ درصدی در سال ۲۰۱۳ میلادی از ابتدای امسال تاکنون روندی صعودی داشته ولی هنوز برخی کارشناسان اقتصادی روند صعودی قیمت طلا را کوتاه و مقطعی می دانند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |