شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 77937 11:28 1396/11/18
ایمانی: روحانی باید با جزئیات بیشتری در مورد مسائل اقتصادی دولت با مردم صحبت کند

ایمانی: روحانی باید با جزئیات بیشتری در مورد مسائل اقتصادی دولت با مردم صحبت کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایمانی: روحانی باید با جزئیات بیشتری در مورد مسائل اقتصادی دولت با مردم صحبت کند

ایمانی: روحانی باید با جزئیات بیشتری در مورد مسائل اقتصادی دولت با مردم صحبت کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عصرایران نوشت: ناصر ایمانی در خصوص نشست خبری رئیس جمهور گفت: انتظار نامناسبی است که در کنفرانس های خبری سوال های تند و چالشی پرسیده شود و رئیس جمهوری نیز جنجالی پاسخ دهد یا کسانی را محکوم کند و نسبت به برخی تندی کند چرا باید توقع چنین فضایی داشته باشیم.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی ادامه داد: من می خواهم این موضوع را از بعد دیگری باز کنم، لازم نیست که ما فضای جامعه را به شکلی ملتهب نشان دهیم و انتظار داشته باشیم، حالا که مطالبات نهفته و سرکوب شده در جامعه وجود دارد چرا آقای رئیس جمهور به این سوالات پاسخ نداده اند و یا چرا این مطالبات از ایشان سوال نشده است.

وی ادامه داد: من فکر می کنم یک موضوع مهم تر در حال حاضر وجود دارد. احتمالا آقای روحانی نیز به این مشکل عنایت دارند و ما رسانه ها وظیفه داریم، القای آرامش و امید در جامعه داشته باشیم و در کنفرانس خبری نیز آقای روحانی در چند سوال به این مسئله امید در جامعه تاکید داشتند که سال آینده وضعیت اقتصادی خوبی خواهیم داشت و مردم باید امیدوار باشند. به نظر من باید کمی موضوع را از این بعد ببینیم و درست نیست که همیشه در رسانه هایمان یک فضای ملتهب با خواسته ها و مطالبات انباشته و بعضا سرکوب شده را به مردم نشان دهیم.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: معمولا انتظار است که در کنفرانس های خبری سوال های تند و چالشی پرسیده شود و رئیس جمهوری نیز جنجالی پاسخ دهد یا کسانی را محکوم کند و نسبت به برخی تندی کند. چرا ما باید توقع چنین فضایی داشته باشیم.

وی افزود: من نمی خواهم بگویم که چنین مطالباتی در جامعه وجود ندارد. بلکه قصدم این است، بگویم یکی از وظایف امروز رسانه های ما القای آرامش و امید در جامعه است و شاید رئیس جمهوری نیز در مصاحبه ها و نشست های خبری خود در چند وقت اخیر کمتر وارد فضاهای جنجالی شده است. به این دلیل که در حال حاضر نیاز جامعه ما آرامش و امید است که اگر آرامش و امید از جامعه گرفته شود نه فعالیت سیاسی و نه فعالیت های اقتصادی مثمرثمر نخواهد شد.

ایمانی گفت: ما در حال حاضر به طور طبیعی در جامعه چالش زیاد داریم. درگیری های خیابانی، مسائل سیاسی، بلایای طبیعی و .... در جامعه وجود دارد و اگر بخواهیم دائما این فضا را ملتهب کنیم با این کار در اصل کمکی به ایجاد فضا برای پیشرفت کشور نکرده ایم.

این سیاستمدار اصولگرا ادامه داد: بحث من سفید نمایی و گل و بلبل نشان دادن فضای جامعه نیست و قطعا آقای روحانی هم در نشست خبری خود نمی خواست که فضا را گل و بلبل نشان دهد. در بعضی از عرصه ها اعلام کردند که در این زمینه ها تنگناهایی داریم و در همین مورد به مسائل بانکی و مسئله ریشه کن کردن فقر مطلق اشاره کردند. مهم این است که نباید به مشکلات کشور به صورت صفر و صد نگاه کرد و بگوییم یا فضا گل و بلبل است و یا فضا چالشی و پر تنش باید باشد.

وی اضافه کرد: یک حد وسط هم وجود دارد و باید در زمان هایی به صورت مثبت به مسائل نگاه کنیم و همزمان چالش های پیش رو را نیز ببینیم تا آنها را حل کنیم. اما همزمان باید جامعه امیدوار به آینده باشد و این یک ضرورت و رسالت رسانه ای است.

ایمانی در پایان گفت: به نظر من فضای کلی صحبت آقای روحانی همین تاکید به لزوم ایجاد امید و آرامش در جامعه بود. البته به مسائل اقتصادی کم پرداخته شد. آقای روحانی باید با جزئیات بیشتری در مورد مسائل و تصمیمات اقتصادی دولت به مردم صحبت کند. اما مساله مهمی که دولت آقای روحانی باز هم بر آن تاکید کردند بحث کوچک سازی دولت و واگذاری بنگاه های اقتصادی دولتی و نیروهای مسلح به بخش خصوصی بود و اگر در نشست های بعدی آقای روحانی این موضوعات را پیگیری کنند خودش یک قدم بزرگ برای اقتصاد است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |