جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 6146 14:48 1393/08/03
ایران میزبان اولین کنفرانس بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی

ایران میزبان اولین کنفرانس بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایران میزبان اولین کنفرانس بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی

ایران میزبان اولین کنفرانس بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید: دبیر اولین کنفرانس بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی گفت: جمهوری اسلامی ایران روزهای هشتم و نهم آذرماه امسال میزبان کنفرانس یادشده با حضور متخصصانی از کشورهای اروپایی و دیگر نقاط جهان است.

گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور حاکی است، محمد روشنفکر افزود: اساتیدی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، استرالیا و ترکیه به این مناسبت به کشورمان سفر خواهند کرد و این کنفرانس با همکاری انجمن علمی سرامیک ایران برگزار می شود.

به گفته وی، علاوه بر متخصصان خارجی در این کنفرانس از استادان برجسته دانشگاه های کشور نیز دعوت به عمل آمده است، تا تازه ترین دستاوردهای این بخش از صنایع معدنی کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور، افزود: ایران در صنعت کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری های عظیمی که در سالهای اخیر انجام داده به رشد بسیار مطلوبی در کمیت و کیفیت تولیدات دست یافته بطوری که در حال حاضر چهارمین کشور تولیدکننده و همچنین چهارمین کشور صادرکننده در جهان به شمار می رود.

روشنفکر افزود: ضرورت ارتباط دانشگاه و صنعت و روابط و همکاری خوبی که با انجمن علمی سرامیک ایران وجود دارد، برای شناساندن توانمندیهای صنعت کاشی و سرامیک ایران به جهان ضرورت داشت تا نسبت به برگزاری این کنفرانس برای بهره مندی از آخرین دستاوردهای علمی و فنی در حوزه صنعت کاشی و سرامیک که توسط اساتید و نخبگان برجسته داخلی و خارجی در کنفرانس بیان خواهد شد، بهره گیری شود.

وی اضافه کرد: صنعت کاشی وسرامیک باوجود رشد بسیار خوبی که در سالهای اخیر داشته اما تا حدودی از دید جهانیان مغفول مانده و دست اندرکاران این بخش وظیفه دارند در جهت اعتلای صنعت کاشی و سرامیک ایران و در پی آن توسعه صادرات گامهای مهمی بردارند.

رئیس هیأت مدیره انبجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور خاطرنشان ساخت: به منظور پر بار شدن کنفرانس علاوه بر برگزاری نمایشگاه جانبی، کارگاههای آموزشی نیز توسط متخصصانی از ایتالیا جهت بهره مندی دانش پژوهان و مدیران صنعت از آخرین دستاوردهای فنی و علمی در حاشیه کنفرانس برگزار خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: مشارکت صنعتگران و متخصصان در این کنفرانس نقش موثری در هم افزایی و همگرایی فعالان بخش کاشی و سرامیک به دنبال داشته باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |