پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 14841 15:27 1394/05/23
ایجاد فضای رقابتی و بدون رانت، محیط کسب و کار را بهبود می بخشد

ایجاد فضای رقابتی و بدون رانت، محیط کسب و کار را بهبود می بخشد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ایجاد فضای رقابتی و بدون رانت، محیط کسب و کار را بهبود می بخشد

ایجاد فضای رقابتی و بدون رانت، محیط کسب و کار را بهبود می بخشد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس اتاق ایران با تاکید بر لزوم شفاف سازی در اقتصاد:

رییس اتاق ایران گفت: اقتصاد نفت زده ایران، در طول این سالها سرمایه ملی را به هزینه‌های جاری تبدیل کرد و روز به روز دولت بزرگتر و بخش خصوصی کوچک‌تر شد تا اینکه این مسئله اقتصاد کشور را دچار مشکل کرد و همچنان با آن درگیر هستیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، محسن جلالپور در همایش فرصت های سرمایه گذاری در جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران با اشاره به اقتصاد نفت زده ایران و پیامدهای ناشی از آن تصریح کرد: در طول سالیان گذشته اقتصاد نفتی، سرمایه ملی را تبدیل به هزینه‌های جاری کرد و روز به روز دولت بزرگتر و بخش خصوصی کوچک‌تر گردید و به این ترتیب اقتصاد کشور دچار مشکلات عدیده ای شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد اقتصادی بدون رانت اظهار داشت: مسائلی که در اقتصاد کشور اتفاق افتاده است سبب رشد مجموعه‌هایی شده که نه تنها کمکی به اقتصاد کشور نکرده بلکه اقتصاد سالم را نیز از بین برده است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی کشورهمچنین با تاکید بر بهره گیری از فناوری های دانش بنیان در اقتصاد گفت: همه ما در سرمایه‌گذاری‌های جدید باید به ظرفیت‌های استفاده نشده نگاه کنیم زیرا این گونه سرمایه‌گذاری‌ها بهره‌وری را بدون ایجاد تورم بالا می‌برد.

جلالپور در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌ها تنها 25 درصد بر روی اقتصاد ایران تاثیر گذار بوده است و کسی نباید فکر کند که پس از برداشته شدن تحریم‌ها، وضغیت اقتصاد کشور خیلی خوب خواهد شد، خاطرنشان کرد: درخواست ما از دولت شفاف سازی در اقتصادی است تا بتوانیم از طریق ایجاد اقتصاد رقابتی و بدون رانت، محیط کسب و کار را بهبود بخشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد کرمان و ظرفیت های آن اشاره و در این باره تشریح کرد: باید نگاه جدی‌تری به سرمایه‌گذاری در استان کرمان داشته باشیم. گردشگری یکی از مسائلی است که می تواند در توسعه این استان نقس بسزایی ایفا کند هر چند توجه و تلاش بیش از پیش مسئولان استان را می‌طلبد که با عزم جدی شرایط سرمایه‌گذاری در این استان را به وجود آورند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: استان کرمان، ظرفیت های گوناگونی دارد که می توان با کمک آنها به ارتقای قدرت اقتصادی آن کمک کنیم برای مثال در همین بخش گردشگری می توان تنها با فراهم کردن زمینه حضور یک گردشگر بین سه تا پنج شغل ایجاد کنیم.

رئیس اتاق کرمان با اعلام آمادگی این استان برای فعالیت در بخش‌های مختلف کشت گلخانه‌ای در کشاورزی تاکید کرد: استفاده از این نوع کشت، بهره وری آب را به میزان فراوانی بالا می برد.

وی افزود: قیمت‌گذاری آب در صنعت خیلی عجیب است و متاسفانه بخش های مختلف مصرف کننده آب اعم از کشاورزی، صنعت و آب شرب هنوز آب را از عمق چاه‌ها برداشت می کنند و بدون توجه به بهره وری آب در شرایطی اقدام به استفاده از آن می کنند که حتی تولید حاصل از این مجموعه هاْ ارزش آب مصرفی آنها را تامین نمی کند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه‌های تاریخی و طبیعی در رده 5 استان اول کشور قرار دارد عنوان کرد: در زمینه گردشگری شرایط مناسب استان کرمان باید بیش از پیش شکوفا گردد.

جلال پور تاکید کرد: امروزه کشور و به تبع آن استان کرمان به سرمایه گذاری نیاز دارد لذا بیش از پیش همت مسئولین استان بر این است که با عزم جدی و شرایط رو به توسعه استان فرصت سرمایه گذاری را ایجاد کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |