پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 7676 15:46 1393/09/12
ايرانسل در 9 شهر G4 راه اندازي کرد

ايرانسل در 9 شهر G4 راه اندازي کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ايرانسل در 9 شهر G4 راه اندازي کرد

ايرانسل در 9 شهر G4 راه اندازي کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مراسم راه‌اندازي سراسري شبکه نسل چهارم تلفن همراه توسط اپراتور دوم ارتباطي صبح امروز برگزار شد.

به گزارش ايسنا، عليرضا قلمبر دزفولي در اين نشست به ارائه توضيحاتي درباره نسل چهارم ارتباطي پرداخته و به سوالات مختلف خبرنگاران در خصوص نسل چهار پاسخ داد.
وي در پاسخ به اين سوال که تعرفه استفاده از نسل چهارم ارتباطي چگونه خواهد بود و آيا اين هزينه‌ها همانند تعرفه‌هاي نسل دو و سه تعريف مي‌شود و براساس مصوبه‌اي که به تازگي سازمان تنظيم مقررات ابلاغ کرده محاسبه خواهد شد، گفت: البته ما مصوبه‌اي از سوي سازمان تنظيم مقررات دريافت نکرده‌ايم، اما دوستان مي گويند چنين مصوبه‌اي ابلاغ شده است. اما در هر صورت براساس اين مصوبه هزينه استفاده از ديتاي تلفن همراه فارغ از اين که نسل‌هاي دو، سه و يا چهار باشد براي هر کيلوبايت نيم ريال تعريف شده است.
مديرعامل ايرانسل ادامه داد: قاعدتا با توجه به اين که اين تعرفه در مقايسه با تعرفه ال تي اي در ساير کشورهاي دنيا بسيار نازل است، البته بايد به اين نکته توجه داشت که آنچه در تعرفه‌هاي جديد طراحي شده تاثيري در بسته‌هاي تشويقي ندارد و بسته‌هاي تشويقي به طور مجزا تعريف مي شوند.
وي ميزان سرمايه‌گذاري ايرانسل براي ورود به نسل‌هاي سه و چهار نيز حدود يک ميليارد يورو اعلام کرد.
مدير عامل ايرانسل در بخش ديگري از اين نشست با اشاره به اين‌که در فاصله‌اي کمتر از 100 روز از ارائه 3G، اين اپراتور موفق شده است که در شهرهاي مختلف خدمات نسل چهار را نيز به مشترکان خود ارائه کند، اين روند را يک رکورد بين المللي دانست.
دزفولي همچنين يادآور شد: در حال حاضر شبکه نسل سه ايرانسل در 75 شهر مشغول فعاليت است و اکنون اين شبکه در 9 شهر تهران، کرج، اروميه، همدان، تبريز، قزوين، قم و بابل در دسترس مشترکان قرار دارد تا بتوانند با تغيير سيم کارتهاي خود از خدمات نسل چهار بهره مند شوند.
وي در ادامه به ارائه توضيحاتي درباره سرعت دانلود و آپلود اينترنت همراه پرداخت و اظهار کرد: اکنون سرعت دانلود ما در شبکه نسل دو رقمي بين 10 تا 130کيلوبيت است که اين رقم در شبکه نسل سه به يک تا پنج مگابيت بر ثانيه و در شبکه نسل چهار به حدود 10 تا 40 مگابيت بر ثانيه مي‌رسد و سرعت آپلود نيز در شبکه نسل دو رقمي مابين هشت تا 130 کيلوبيت، در نسل سه بين 200 تا 500 کيلوبيت و در نسل چهار رقمي بين يک تا 15 مگابيت خواهد بود.
وي همچنين پيش‌بيني کرد که سالهاي پيش رو شرايط به گونه‌اي باشد که بيشترين ميزان رشد کاربران اينترنت مربوط به کاربران تلفن‌هاي هوشمند باشد و نه استفاده کنندگان از انواع تبلت‌ها و موبايل‌ها.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |