جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 61685 17:10 1396/03/17
اولین مدیر عامل فرابورس در تحلیل حوادث امروز بیان کرد: فروشندگان امروز، متضرران فردا

اولین مدیر عامل فرابورس در تحلیل حوادث امروز بیان کرد: فروشندگان امروز، متضرران فردا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اولین مدیر عامل فرابورس در تحلیل حوادث امروز بیان کرد: فروشندگان امروز، متضرران فردا

اولین مدیر عامل فرابورس در تحلیل حوادث امروز بیان کرد: فروشندگان امروز، متضرران فردا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) نوشت: در شرایط بحرانی سرمایه گذاران در قدم اول باید اخبار را از منابع موثق پیگیری کنند، همچنین سهامداران از تصمیم های عجولانه بپرهیزند و با فروش سهام خود را متضرر نکنند.

مصطفی امید قائمی اولین مدیر عامل فرابورس ایران در خصوص حوادث روز چهارشنبه تهران و تاثیر آن بر بازار سرمایه بر کوتاه بودن اثر هیجانی آن تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاران بازار سرمایه بارها شاهد تاثیر هیجانی مثبت یا منفی ریسک های سیاسی، اقتصادی و یا به عبارتی ریسک های ذاتی بازار بوده اند و می دانند اثر چنین اتفاق هایی کوتاه مدت است.

وی به بررسی برخی از اتفاق هایی که باعث ریزش های سنگین در بازار شده بود اشاره کرد و گفت: بارها در بازار سرمایه شاهد ریزش های هیجانی به دلیل اتفاق های کوتاه مدت بودیم که پس از فروکش کردن هیجان، بازندگان این جریان فروشندگان سهام بودند.

وی به اتفاق هایی چون برنده شدن ترامپ در انتخابات آمریکا، بازگشایی نمادهای بانکی پس از توقف های طولانی مدت و افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها اشاره کرد و گفت: برخی از این اتفاق ها به درون بورس و برخی مربوط به اتفاق های بیرونی بودند ولی همه آنها فضای هیجانی ریزشی را در بازار ایجاد کردند و باعث افت شاخص ها شدند اما بسیار کوتاه مدت بودند و در مدت زمان کوتاهی بازار به شرایط عادی خود بازگشت.

وی با تاکید بر اینکه تاثیر منفی وقایع امروز بر بازار سرمایه نیز کوتاه مدت است، افزود: سرمایه گذاران هوشیار باشند و تحت تاثیر فضای هیجانی قرار نگیرند.

مدیر عامل گروه مالی مهر آیندگان با تاکید بر اینکه در شرایط بحرانی سرمایه گذاران در قدم اول باید اخبار را از منابع قابل اعتماد پیگیری کنند، افزود: سرمایه گذاران از تصمیم های عجولانه بپرهیزند و با فروش سهام خود را متضرر نکنند.

وی با تاکید بر اینکه باید بر روی اتفاق های روز چهارشنبه برآورد و بررسی های لازم انجام شود و نباید عجولانه اقدام به فروش سهام کرد، اظهار داشت: باید ابعاد این قضیه بررسی شود معمولا تاثیر چنین اتفاق هایی بر بازار سرمایه بسیار زودگذر است.

اولین مدیر عامل فرابورس ایران به سهامداران توصیه کرد در صف های فروش قرار نگیرید چراکه به طور قطع فروشندگان عجول امروز ، متضرران فردا خواهند بود.

امید قائمی با اشاره به اینکه همیشه کارشناسان بازار سرمایه تاکید کرده اند که تصمیم گیری در فضای هیجانی باعث ضرر و زیان سرمایه گذاران می شود، افزود: تاثیر اتفاق های روز چهارشنبه بزودی از بازار برچیده می شود و روند معاملات به حالت عادی خود بازمی گردد.

وی در خاتمه دوباره به سهامداران توصیه کرد اسیر صف های فروش هیجانی نشوند و با صبوری و نگاه بلند مدت سهامداری کنند تا برنده باشند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |