جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 6841 15:25 1393/08/24
انقلاب هتل‌سازی در ایران آغاز شد

انقلاب هتل‌سازی در ایران آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
انقلاب هتل‌سازی در ایران آغاز شد

انقلاب هتل‌سازی در ایران آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون طرح‌ها و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساخت حدود ۱۲۰۰ هتل چهار و پنج‌ ستاره در کشور خبر داد و برای بهر‌ه‌برداری از ۱۰ واحد از این هتل‌ها تا پایان سال ابراز امیدواری کرد.

سعید شیرکوند در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سؤال که با توجه به رشد دوبرابری ورود گردشگران خارجی به ایران از سال ۹۲ تا کنون، آورده‌ی سرمایه‌های داخلی و خارجی در بخش گردشگری چقدر بوده است؟ اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌ها در بخش گردشگری خیلی زیاد است. البته این سرمایه‌گذاری‌ها در یک مقطع زمانی اتفاق نیفتاده، چون کسی که هتل می‌سازد ممکن است سه سال قبل مجوز هتل گرفته باشد و از دو سال قبل زیرساخت‌های اولیه و فونداسیون و سازه را اجرا کرده باشد و حالا می‌خواهد بقیه ساخت و ساز را انجام دهد.

وی اضافه کرد: چیزی که در حال حاضر در بخش سرمایه‌گذاری دیده می‌شود افزایش سرعت کار است، مثلاً اشخاصی که قبلاً در این بخش کار می‌کردند برای ساخت یک هتل چهار یا پنج سال در نظر می‌گرفتند و انگیزه‌ای برای تزریق پول نداشتند؛ اما حالا انگیزه زیاد شده و سرعت فعالیت‌ها بالا رفته است.

او برای پاسخ دادن به این سوال که چه آمار مشخصی از این سرمایه‌گذاری‌ها قابل اعلام است؟ به وضعیت موجود گردشگری و روند هتل‌سازی در کشور اشاره کرد و گفت: در کل کشور تا سال پیش حدود ۱۲۰۰ هتل چهار و پنج‌ ستاره در حال بهره‌برداری بود؛ اما در حال حاضر تعداد هتل‌های چهار و پنج ستاره‌ی در حال ساخت حدود ۱۲۰۰ واحد است که این دو آماری جدا از یکدیگر هستند.

شیرکوند اضافه کرد: مذاکرات ساخت بخشی از این هتل‌ها از قبل شروع شده، چرا که یکساله نمی‌توان هتل ساخت؛ اما به‌طور کل سرعت عمل در سرمایه‌گذاری‌ها زیاد شده است و امیدواریم با توجه به این روند امسال ۱۰ هتل چهار و پنج ستاره را بهره‌برداری کنیم، این آمار بالایی است که ۱۰ درصد از آن ظرفیت را شامل می‌شود.

او درباره‌ی آورده سرمایه‌های خارجی نیز اظهار کرد: سرمایه‌گذاران خارجی هنوز وارد فاز عملیاتی نشده‌اند، چرا که سرمایه‌گذاری مقوله‌ای نیست که در شش ماه اول و آخر آن را تعیین کرد. سرمایه‌گذار عاقل دست‌کم یک سال مطالعه می‌کند؛ ولی مهم این است که این روند و تمایلات سرعت گرفته و بیشتر شده است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره سرمایه‌گذاری‌های خارجی که وارد فاز عملیاتی و یا نزدیک به آن شده‌اند، توضیح داد: شرکت اکور فرانسه (شرکت زنجیره‌ای هتل) که از قبل وارد کار شده بود، برای گسترش فعالیت‌ها در ایران ابراز علاقه‌مندی کرده، همچنین شرکت روتانا (سازنده بلندترین برج هتل در امارات) تقریباً کار را در ایران شروع کرده و شرکت‌های دیگر هم اظهار آمادگی کردند و در حال مطالعه شرایط‌ هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |