شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 56858 13:33 1395/12/25
امین‌ترین و محرم‌ترین فرد نسبت به امام(ره) مرحوم سید احمد خمینی بود

امین‌ترین و محرم‌ترین فرد نسبت به امام(ره) مرحوم سید احمد خمینی بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امین‌ترین و محرم‌ترین فرد نسبت به امام(ره) مرحوم سید احمد خمینی بود

امین‌ترین و محرم‌ترین فرد نسبت به امام(ره) مرحوم سید احمد خمینی بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، درباره جایگاه حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خمینی در فرآیند پیروزی انقلاب، دوران همراهی با امام(ره) و پس از رحلت امام(ره) گفت: بعد از فوت ناگهانی مرحوم آیت‌الله سید مصطفی خمینی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی به صحنه آمد تا هم امام(ره) تنها نماند و هم در اوج‌گیری انقلاب، امام(ره) را یاری کند و لذا تا آخرین لحظه حیات امام(ره) همراه ایشان بود و شاید امین‌ترین، رازدارترین و محرم‌ترین افراد نسبت به امام(ره) مرحوم حاج سید احمد آقای خمینی بود.

مرحوم سید احمد خمینی حلقه اتصال امام(ره) با مسئولان بود

وی افزود: ایشان حقیقتا یک حلقه اتصال میان امام(ره) با مسئولان و حتی مردم بود و هیچ کس در این باره شک ندارد و لحظه‌ای هم از امام جدا نشدند و شاید بیشترین آسیب پس از وفات امام(ره) را ایشان دید، چون ظاهرا بدون امام(ره) نمی‌توانست به حیات خود ادامه بدهد و زود از دنیا رفت.

اکرمی عنوان کرد: نکته دیگر درباره جایگاه ایشان در نظام و انقلاب به دوران پس از رحلت امام خمینی(ره) مربوط است. حاج احمد آقای خمینی بلافاصله پس از وفات امام نسبت به رهبری معظم انقلاب وفادار، فداکار و همراه بود و هرگز هم از مقام معظم رهبری جدا نشد و حرمت رهبری را پس از امام(ره) همواره نگاه داشت.

تحمل و شرح صدر؛ ویژگی بارز مرحوم سید احمد خمینی

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: نکته سوم درباره شخصیت مرحوم سید احمد خمینی حوصله، صبر و شرح صدر ایشان است. پس از انقلاب حوادث تلخ و سنگینی مانند ترور شهید مطهری، شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و یارانش، ترور رهبری انقلاب و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رخ داد که در همه این حوادث ایشان نزدیکترین فرد به امام(ره) بود که این اخبار را می‌رساند یا دلداری می‌داد و این وظیفه نیازمند تحمل، شرح صدر و صبوری فراوان بود و خدای متعال این تحمل و صبر و استقامت را به او داد و نقطه ضعفی نشان نداد.

وی در پایان ابراز کرد: قطعا باید از شخصیت ایشان به نیکی یاد شود و خدماتش به نظام و انقلاب بیان شود. حاج احمد آقای خمینی پاک زیست و پاک از دنیا رفت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |