پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 70356 13:06 1396/07/15
امیر پور سرتیپ پوردستان: جنگ بدخواهان انقلاب هنوز هم ادامه دارد

امیر پور سرتیپ پوردستان: جنگ بدخواهان انقلاب هنوز هم ادامه دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امیر پور سرتیپ پوردستان: جنگ بدخواهان انقلاب هنوز هم ادامه دارد

امیر پور سرتیپ پوردستان: جنگ بدخواهان انقلاب هنوز هم ادامه دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) نوشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام به‌ویژه دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس، مراسم سخنرانی امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش با حضور فرماندهان عالی رتبه، مسئولان و کارکنان ارتش امروز ۱۳ مهرماه در مسجد امام خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد.

در این مراسم پس از برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا، امیر پوردستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت حلول ماه محرم خدمت دوستداران اهل بیت(ع)، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس را گرامی داشته و یاد و خاطره ایثار ۴۸ هزار شهید ارتش را پاس می‌داریم. در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب، کشور با فتنه و آشوب جریانات مختلف مواجه شد که غائله کردستان یکی از آنها بود. در کنار آن ترورهای گسترده‌ای که منافقان کوردل در شهرها انجام می‌دادند، وضعیت بغرنجی را پیش آورد. در چنین شرایطی با حمله رژیم بعث عراق بار اصلی جنگ بر دوش ارتش بود، همان‌گونه که بار اصلی برقرار امنیت در داخل شهرها نیز بر دوش سپاه پاسداران بود؛ زیرا اگر نبود تلاش سپاه در خنثی کردن ترورها، انقلاب پا نمی‌گرفت.

وی افزود: در تمام جنگ‌هایی که در چند دهه اخیر در دنیا انجام شده، قدرت‌های بزرگ به‌تناسب منافع‌شان از یکی از طرف‌های جنگ حمایت می‌کردند، اما در جنگ ایران هر دو قدرت بزرگ جهان (آمریکا و شوروی) طرف عراق را گرفتند و ایران اسلامی به‌تنهایی در مقابل تمامی قدرت‌ها ایستاد و به پیروزی رسید. در این میان ارتش به عنوان حامی مرزها، نقش مهمی در این پیروزی داشت.

امیر پوردستان تاکید کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی، بزرگان بسیاری در ارتش به شهادت رسیدند که سرلشکر شهید عباس دوران و شهید امیر سرلشکر مسعود منفرد دیناکی از جمله آنان هستند. درضمن ارتش جمهوری اسلامی اولین شهدای دانشجو را تقدیم انقلاب کرد، چون در ابتدای جنگ بسیاری از دانشجویان دانشگاه افسری در جنگ شرکت کرده و به شهادت رسیدند.

جانشین فرمانده کل ارتش اضافه کرد: درباره ایثار ارتشیان به دو مهم به عنوان نمونه اشاره می‌کنم. رژیم بعث عراق وقتی که جنگ را آغاز کرد با این تصور وارد جنگ شد که انقلاب ایران نو پاست و به‌راحتی می‌توان آن را سرنگون کرد، اما این تصور خام، خیلی زود رنگ باخت، چون تنها بعد از گذشت دو روز از آغاز جنگ تحمیلی، نیروی هوایی ارتش ۱۴۰ پرواز انجام داد و نقاط حساس رژیم بعث را بمباران کرد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در هشت سال جنگ تحمیلی رشادت‌های فراوانی از خود نشان داد. برای نمونه در همان ۷۰ روز ابتدای جنگ، نیروی دریایی ارتش کاری کرد که دیگر نیروی دریایی عراق نتوانست وارد خلیج فارس شود.

امیر پوردستان با بیان این‌که جنگ هنوز به پایان نرسیده، تاکید کرد: دشمن هنوز هم در مقابل ما است و به کینه‌ورزی خود ادامه می‌دهد، ولیکن راه این دشمنی تغییر کرده است. جنگ امروز، جنگ نرم است که ابزارهای مختلفی برای آن وجود دارد. در این میان سرمایه‌گذاری دشمن به روی فضای مجازی یکی از حربه‌های جنگ نرم است که باید با دقت پیرامون آن عمل کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش به قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) قبل از عاشورا نگرانی خود را از بابت این‌که یاران امام حسین(ع) وی را در عاشورا تنها بگذارند، بیان کرد، اما امام به وی اطمینان خاطر داد که یاران وی حاضرند برایش جان خود را فدا کنند. این وفاداری الگویی است که همیشه باید پیش روی شیعه باشد. درباره عاشورا نکته‌ای دیگر را بیان می‌کنم آن هم این‌که شخصیت امام حسین(ع) تبلور حماسه و حضرت ابوالفضل(ع) تبلور ادب است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |