پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 7524 15:26 1393/09/08
افشاگری رویترز از پشت پرده نشست اوپک

افشاگری رویترز از پشت پرده نشست اوپک

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افشاگری رویترز از پشت پرده نشست اوپک

افشاگری رویترز از پشت پرده نشست اوپک

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزرای مخالف جلسه را ترک کردند

در جلسه روز پنجشنبه اوپک وزرای آن دسته از کشورهایی که به دنبال کاهش تولید این سازمان و افزایش قیمت نفت بودند، با عصبانیت جلسه را ترک کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارشی از پشت‌پرده اتفاقات روز پنج‌شنبه در نشست اوپک در وین منتشر کرده و نوشته است: آن دسته از وزرای نفت اوپک که خواهان کاهش تولید بودند با حالتی برافروخته و مستاصل جلسه را ترک کردند و برای چند ساعت سکوت اختیار کردند، ولی سپس اعلام کردند که تصمیم تثبیت تولید را پذیرفته اند.

رافائل رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا و نماینده این کشور در اوپک در پاسخ به این سوال که آیا یک جنگ قیمت در اوپک راه افتاده گفت: ما با هم متحد هستیم.وی افزود: ‌اوپک همیشه با آمریکا مبارزه می‌کند زیرا آمریکا اعلام کرده همیشه علیه اوپک است. نفت شیل به دلیل روش تولید آن یک فاجعه است. اما تولید آن بیش از حد گران تمام می‌شود و خواهیم دید چه اتفاقی برای تولید رخ خواهد داد.

وزیر نفت عربستان در این نشست به دیگر اعضای اوپک گفت که آنها باید با توسعه نفت شیل آمریکا مبارزه کنند. علی النعیمی همچنین با هدف کاهش قیمت‌ها و تضعیف سوددهی تولیدکنندگان آمریکایی، با کاهش تولید اوپک مخالفت کرد.

وزیر نفت عربستان در نشست روز پنجشنبه برنده مباحثات با وزرای نفت کشورهای فقیرتر این سازمان نظیر ونزوئلا و الجزایر بود که به دنبال کاهش تولید برای بالا بردن قیمت ها بودند.این کشورها که خود آماده کاهش تولید نبودند تصمیم گرفتند که با عربستان و متحدان ثروتمندش درگیر نشوند و سرانجام تسلیم فشار النعیمی شدند.

یک منبع آگاه پس از این نشست گفت: النعیمی درباره رقابت بر سر سهم بازار با آمریکا صحبت کرد و آنهایی که خواهان کاهش تولید بودند متوجه شدند که هیچ راهی برای رسیدن به آن ندارند زیرا عربستان به دنبال رقابت بر سر سهم بازار است.

نماینده یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در اوپک گفت: نعیمی به اعضا تضمین داد که قیمت نفت هر زمان که تقاضا بالا برود احیا خواهد شد.برخی از نمایندگان اوپک گفتند که نسبت به موفقیت آمیز بودن قمار النعیمی اعتقادی ندارند و یکی از آنها این سوال را مطرح کرد که اگر اوپک به دنبال کاهش تولید شیل آمریکا است، این تصمیم تا چه اندازه موثر خواهد بود؟

یکی از نمایندگان اوپک که به دنبال کاهش تولید بود گفت: ‌فکر می‌کنید ما متقاعد شدیم؟ این طور نیست ولی چه کار می‌توانستیم انجام دهیم؟عبدالله البدری، دبیرکل اوپک نیز تایید کرد که اوپک وارد یک جنگ بر سر سهم بازار شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |