جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 996 13:37 1393/01/22
افزایش نرخ سود سپرده بانکی اثری معکوس در بازارسرمایه دارد

افزایش نرخ سود سپرده بانکی اثری معکوس در بازارسرمایه دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش نرخ سود سپرده بانکی اثری معکوس در بازارسرمایه دارد

افزایش نرخ سود سپرده بانکی اثری معکوس در بازارسرمایه دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ایسنا : یک کارگزار بورس اوراق بهادار تهران عوامل افت بورس از ابتدای سال تا کنون را تشریح کرد و گفت: افزایش نرخ سود سپرده بانکی اثری معکوس در بازار سرمایه دارد .
فردین آقابزرگی به وضعیت فعلی بورس اشاره کرد و درخصوص عوامل افت بورس گفت: نوسانات تصمیم گیری مقام قانون گذار و مقام تصمیم‌گیر اعم از افزایش حامل‌های انرژی، نرخ خوراک پتروشیمی و عوارض صادرات از نکاتی است که ابهامات اقتصادی را در حال حاضر رقم می زند.
وی افزود: از سوی دیگر مناسبات سیاسی و بین‌المللی در روند حرکتی بورس تاثیر گذار بوده و بورس تهران تحت تاثیر عوامل اقتصادی و سیاسی حرکت می کند.
آقابزرگی با بیان اینکه افزایش‌های قابل توجه در سال 92 انتظار نمی‌رود، ادامه داد: طبق نظر مقام ناظر شتاب حرکتی سال 93 نسبت به سال 92 قابل قبول نیست لذا فرآیند تصمیم‌گیری سرمایه گذاران از آنجا که وابسته به سود سپرده بانکی است، با افزایش نرخ سود سپرده در جهت منفی در بازار خود را نشان می‌دهد به بیان دیگر افزایش نرخ سود سپرده بانکی اثر معکوس در بازار سرمایه می گذارد.
این فعال بازار سرمایه خاطرنشان کرد: علاوه بر این اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، نحوه اجرا و اینکه نرخها به چه صورت خواهد بود، در پیش بینی‌ها تاثیرگذار است لذا مجموعه این عوامل در کنار مسائل سیاسی روند حرکتی بورس را رقم زده و بورس را با ابهام توام می کند و تا زمانیکه این ابهامات برطرف نشود، روند منفی بورس ادامه دارد.
این کارگزار بورس عنوان کرد: از سوی دیگر اگر نرخ ارزهای خارجی تا پایان سال در سطح فعلی ادامه داشته باشد، طبیعتا در سال 93 شتاب سال 92 روی نخواهد داد و بازدهی مناسب همانند سال قبل رخ نمی دهد.
وی با اشاره به اینکه مرور زمان این ابهامات را برطرف می کند، از مسوولان خواست تا جایی که به حوزه تصمیم گیری خودشان مربوط است مسائل را به صورت شفاف بیان کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |