جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 990 13:32 1393/01/22
افزایش نرخ بهره آمریکا تقاضا برای دلاربالا می برد

افزایش نرخ بهره آمریکا تقاضا برای دلاربالا می برد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش نرخ بهره آمریکا تقاضا برای دلاربالا می برد

افزایش نرخ بهره آمریکا تقاضا برای دلاربالا می برد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت جهانی طلا در ماه های آینده تصمیم فدرال رزرو آمریکا در خصوص نرخ بهره خواهد بود .
به گزارش پایگاه اینترنتی ماینینگ، برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند نوسانات مربوط به نرخ تورم و تصمیم فدرال رزرو آمریکا در خصوص نرخ بهره در ماه های آینده بیشترین تاثیرات را بر قیمت طلا خواهد داشت.
بر اساس این گزارش اظهارات ماه گذشته جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی طلا داشته است. پایین بودن نرخ تورم آمریکا کمک زیادی به فدرال رزرو کرده است تا نرخ بهره را در شرایط کنونی پایین نگه دارد.
موسسه کاپیتال اکونومیکس نیز در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرد، تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که بین اوراق قرضه 10 ساله آمریکا و قیمت طلا در سال های اخیر رابطه معکوسی وجود داشته است. افزایش نرخ بهره آمریکا تقاضا برای دلار را افزایش داده و تاثیر منفی بر قیمت طلا خواهد داشت.
اگر نرخ بهره واقعی آمریکا به بیش از 2 درصد افزایش یابد قیمت طلا به زیر 1000 دلار خواهد رسید. فدرال رزرو از اواخر سال 2008 تاکنون نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه داشته است.
چین بازار طلا را متاثر نمی کند
تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کردند قیمت همه فلزات صنعتی از پلاتین گرفته تا پالادیوم طی سال جاری و سال آینده با افزایش روبرو خواهد شد ولی قیمت طلا در این مدت تقریبا بدون تغییر خواهد بود.
به گزارش ایستانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی بی دی لایو، تحلیلگران اقتصادی معتقدند قیمت جهانی هر اونس طلا طی 3 سال آینده بین 1200 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود و قیمت این فلز زرد با نوسان بیشتری روبرو نخواهد شد.
بر اساس این گزارش پیش بینی کارشناسان اقتصادی در خصوص روند تحولات قیمت طلا تا 3 سال آینده خبر خوبی برای تولید کنندگان طلا نخواهد بود.
موسسه مالی اینوستک اعلام کرد، ما پیش بینی کرده ایم که قیمت طلا بین 1200 تا 1300 دلار تثبیت خواهد شد و تنش های سیاسی اوکراین و افزایش تقاضای چین تاثیر چندانی در افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا نخواهد داشت.
موسسه اینوستک افزود: کاهش محرک پولی فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است. موسسه مالی ناتیکسیس نیز اعلام کرد، قیمت همه فلزات صنعتی طی دو سال آینده با افزایش روبرو خواهد شد ولی قیمت طلا در این مدت تقریبا بدون تغییر چندانی خواهد بود. به گزارش طلا ، بر این اساس میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1240 دلار و سال آینده نیز به 1250 دلار خواهد رسید. قیمت هر اونس پلاتین نیز سال آینده به بیش از 1650 دلار خواهد رسید.
تحلیل تکنیکال اف ایکس امپایر از روند تحولات قیمت طلا
:تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس امپایر نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی به 1320 دلار رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز) به نقل از پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، قیمت 1320 دلاری که پیش از این سطح حمایتی طلا بوده هم اکنون به سطح مقاومتی تبدیل شده است.
بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در صورت شکسته شدن سطح مقاومتی 1320 دلاری در شرایط کنونی قیمت طلا به زودی به بیش از 1360 دلار خواهد رسید و احتمال رسیدن قیمت طلا به مرز 1400 دلاری نیز وجود خواهد داشت.
تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که در صورت شکسته شدن سطوح مقاومتی 1320 و 1360 دلاری بهترین فرصت برای خرید طلا خواهد بود.
به گزارش طلا ، قیمت جهانی طلا پس از کاهش 28 درصدی در سال 2013 میلادی از ابتدای امسال تاکنون 9.7 درصد رشد داشته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |