پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 2804 12:54 1393/04/07
افزایش قیمت هفتگی طلا در بازارهای جهانی

افزایش قیمت هفتگی طلا در بازارهای جهانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش قیمت هفتگی طلا در بازارهای جهانی

افزایش قیمت هفتگی طلا در بازارهای جهانی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : قیمت طلا برای تحویل در ماه اوت، دیروز جمعه در بازار کامکس نیویورک دو دهم درصد بالا رفت و به هنگام تعطیلی بازار در ساعت 13:39 به یک هزار و 320 دلار در هر اونس رسید

به گزارش بلومبرگ، قیمت طلا این هفته برای چهارمین هفته متوالی بالا رفت که طولانی ترین دوره افزایش قیمت طلا از 24 ژانویه است.
بنا بر این گزارش، طلا، طولانی ترین دوره افزایش قیمت هفتگی در پنج ماه گذشته را تجربه کرد، زیرا کاهش قیمت دلار تقاضای طلا به عنوان سرمایه گذاری جانشین را افزایش داد.
در هفته جاری میلادی، ارزش دلار در مقابل 10 ارز اصلی به کمترین سطح خود در هفت هفته اخیر رسید، زیرا گزارش های اقتصادی منتشر شده این گمانه زنی را تقویت کرد که رشد اقتصادی آمریکا از کشش لازم برخوردار نیست.
قیمت طلا در سه ماهه نخست امسال 6.8 درصد افزایش یافت که عامل آن تا حدودی نگرانی از متوقف شدن رشد اقتصادی بود.
بلک روبن، استراتژیست ارشد بازار در موسسه خدمات مالی آرچر در شیکاگو، تلفنی به بلومبرگ گفت: نظرات در مورد رشد اقتصادی آمریکا متفاوت است که اثر آن روی دلار منعکس می شود.
در 24 ژوئن (سوم تیر) قیمت طلا به یک هزار و 326 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید که بالاترین قیمت از 15 آوریل (26 فروردین) است.
در ماه جاری (ژوئن)، بانک جهانی، رشد اقتصادی جهان و آمریکا را کمتر از آنچه قبلا پیش بینی کرده بود برآورد کرد.
قیمت طلا از ابتدای امسال تا کنون 9.8 درصد بالا رفته است، زیرا خشونت ها در عراق و اوکراین تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی مطمئن را افزایش داد.
قیمت این فلز گرانبها می رود تا برای دومین دوره سه ماهه متوالی، افزایش قیمت را تجربه کند که در صورت تحقق، طولانی ترین دوره افزایش قیمت از سال 2011 خواهد بود.
در سال 2013 قیمت طلا 28 درصد کاهش یافت، زیرا شاخص سهام رکورد زد و گمانه زنی ها بر این بود که بانک مرکزی آمریکا اقدام به کاهش محرک های اقتصادی خواهد کرد، اما هفته میلادی گذشته قیمت طلا 3.3 درصد بالا رفت، زیرا سیاستگذاران این بانک اعلام کردند که نرخ های بهره برای مدت قابل توجهی نزدیک صفر باقی خواهند ماند.
قیمت طلا از دسامبر 2008 تا ژوئن 2011 معادل 70 درصد افزایش یافت، زیرا بانک مرکزی آمریکا اوراق قرضه خریداری کرد و نرخ بهره یا هزینه استقراض را کاهش داد.
جدیدترین نظرسنجی کیتکو نیوزاز قیمت طلا
جدیدترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد قیمت جهانی طلا طی هفته پیش رو نیز با افزایش روبرو خواهد شد.
به گزارش کیتکو نیوز، از 37 کارشناس و فعال بازار طلا 25 نفر در نظرسنجی این هفته شرکت کرده اند. از این تعداد نیز 13 نفر به افزایش قیمت جهانی طلا در روزهای آینده رای داده اند.
9 نفر نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته جاری با کاهش روبرو خواهد شد و 3 نفر نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته پیش رو تغییر چندانی نخواهد داشت.
بر اساس این گزارش هفته گذشته نیز کارشناسان اقتصادی افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 3 دلاری روبرو شده است.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی ادامه تنش های سیاسی و درگیری ها در عراق و اوکراین تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی تقاضا و قیمت طلا در بازارهای جهانی خواهد داشت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |