جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 2392 15:02 1393/03/19
افزایش سرمایه شرکت بورس به 72 میلیارد تومان

افزایش سرمایه شرکت بورس به 72 میلیارد تومان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش سرمایه شرکت بورس به 72 میلیارد تومان

افزایش سرمایه شرکت بورس به 72 میلیارد تومان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : مدیر عامل شرکت بورس اقدامات انجام شده شرکت را تشریح کرد و از محاسبه شاخص های جدید در یک ماه آینده خبر داد.
حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس در نشست خبری که در نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه برگزار شد به برگزاری مجمع شرکت بورس در 26 خرداد ماه اشاره کرد و گفت: دو مجمع عادی سالانه و فوق العاده شرکت برای تصویب صورت‌های مالی و افزایش سرمایه در 26 خرداد ماه برگزار می‌شود

.
وی افزود: سرمایه شرکت بورس درحال حاضر 45 میلیارد تومان است که براساس پیشنهاد هیات مدیره قرار است به 100 میلیارد تومان برسد. که مجوز آن توسط سازمان بورس صادر شده است.
قالیباف اصل اضافه کرد: مجوز افزایش سرمایه شرکت بورس در دو مرحله اعمال شده که مرحله اول آن در سال جاری و از محل منابع داخلی شرکت بوده و مرحله دوم آن در سال‌ آینده رخ می‌دهد. به این ترتیب در مرحله اول سرمایه شرکت بورس در سال جاری از 45 به 72 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
مدیر عامل شرکت بورس گفت:‌این افزایش سرمایه برای تکمیل پروژه ساختمانی سعادت‌آباد که پیشرفت خوبی حاصل شده و از لحاظ اسکلت به طبقه ششم رسیده است و به سرعت در حال پیشروی است تا بورس تهران در آن مستقر شود.
مدیرعامل شرکت بورس در ادامه عملکرد بورس را مورد توجه قرار داد و گفت: ارزش معاملات بورس تهران نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش یافته و از 21 هزار میلیارد تومان به 22 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی ادامه داد:‌ معاملات خرد و بلوک نیز نسبت به سال گذشته 42 درصد رشد کرده و از 6500 میلیارد تومان به 9000 میلیارد تومان رسیده است که از این لحاظ میزان معاملات وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد.
قالیباف اصل یادآور شد: همچنین دفعات معاملات در کنار ارزش معاملات که شاخصی برای نقدشوندگی سهام در بازار است از یک میلیون و 600 دفعه در سال گذشته به سه میلیون دفعه در سال جاری رسیده است که رشد 89 درصدی را نشان می‌دهد.
مدیر عامل شرکت بورس یادآور شد: همچنین شاخص بورس در ابتدای سال 79 هزار واحد بود که اکنون به 75 هزار واحد رسیده و حدود پنج درصد افت نشان می‌دهد.
وی با بیان این‌که شرکت بورس اوراق بهادار تهران پذیرش 10 شرکت جدید را در برنامه دارد ادامه داد:‌درحوزه اوراق مشارکت و ابزار بدهی برنامه شرکت پذیرش هفت ابزار بدهی است که پنج ابزار اوراق مشارکت بوده و دو ابزار اوراق صکوک است. علاوه بر این چند اوراق بدهی جدید در حال بررسی است که امیدواریم در‌آینده نزدیک شاهد عرضه آن از طریق بورس باشیم.
قالیباف اصل ادامه داد:‌ در حال حاضر شرکت‌های توسعه سرمایه و صنعت غدیر و فولاد کاوه جنوب کیش در هیات پذیرش مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک مورد پذیرش قرار گیرند.
مدیر عامل شرکت بورس با بیان این‌که هم اکنون صکوک 20 میلیارد تومانی در حال دریافت مجوز از سازمان بورس است عنوان کرد:‌ یکی از بحث‌هایی که هم اکنون در بورس تهران دنبال می شود طبقه بندی شرکت‌ها براساس دستورالعمل پذیرش است. که دراین راستا طبقه بندی شرکت‌ها درهیات پذیرش مطرح شده است. به طوری که از تعداد 318 شرکت حاضر در بورس تهران جهار شرکت از تابلوی فرعی به تابلوی اصلی، شش شرکت از بازار دوم به تابلوی فرعی به بازار اول، شش شرکت از تابلوی فرعی به بازار دوم و شش شرکت با توجه به عدم احراز شرایط پذیرش در بورس لغو پذیرش شدند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |