جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1266 14:18 1393/01/30
افزايش سقف فردي تسهيلات مسکن موثر است

افزايش سقف فردي تسهيلات مسکن موثر است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزايش سقف فردي تسهيلات مسکن موثر است

افزايش سقف فردي تسهيلات مسکن موثر است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : قائم مقام بانک مرکزی در جمع مدیران ارشد بانک مسکن تصریح کرد: افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن در این بانک نقش بسزایی در رشد بخش مسکن دارد و در تحرک فعالیت های ساخت و ساز و معاملات مسکن موثر است .
اکبر کمیجانی در نخستین همایش مدیران ارشد بانک مسکن در سال جاری با اشاره به اهمیت بخش مسکن در رونق اقتصاد کشور گفت: رونق بخش مسکن باعث رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی خواهد شد که از اولویت‌ها و سیاست‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید است.
وی با بیان عملکردی از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور افزود: آنچه که در سطح اقتصاد کلان در جامعه با آن روبرو بوده است و افق‌هایی را می‌توانیم برای آن ترسیم کنیم، آن است که متغیرهای اقتصادی در نیمه دوم سال 1392 حکایت از آن دارد که اقتصاد از وضع رکودی خارج می‌شود.
کمیجانی افزود : بخش مسکن یکی از محورهای اصلی اقتصاد جامعه و موتور محرکه افزایش رشد اقتصادی است و شتاب در فعالیت‌های مسکن در سرعت گیری رشد اقتصاد کشور نقش موثری دارد.
کمیجانی با بیان اینکه گرچه سهم مستقیم بخش مسکن از تولید ناخالص داخلی GDP کم است، اما با ارتباطات پسین و پیشین آن با سایر بخش‌های اقتصاد در جهت‌دهی فعالیت‌های اقتصادی کشور نقش معنادار و در افزایش سرمایه گذاری و اشتغال سهم قابل توجهی دارد.
قائم مقام بانک مرکزی یادآور شد: افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن از سوی بانک مسکن که مورد تصویب شورای محترم پول و اعتبار قرار گرفته و در مرحله اجراست ، در رونق بخشی فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در شهرهای کوچک و متوسط موثر خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به تلاش مدیریت و کارکنان بانک مسکن در اجرای طرح مهم مسکن مهر در تامین سرپناه برای اقشار کم درآمد جامعه، از تلاش آنها در اجرای این طرح ملی قدردانی و بر برنامه‌ریزی‌ لازم به منظور تکمیل پروژه‌های باقیمانده طرح مسکن مهر با استفاده از ابزارهای تامین مالی مناسب و بدون اتکا به منابع بانک مرکزی تاکید کرد.
کمیجانی همچنین ایجاد و فراهم کردن زیرساخت های لازم مثل آب، برق، گاز و سایر تسهیلات رفاهی در زمان تحویل واحدهای مسکن مهر را از اولویت‌های اقدامات در این زمینه برشمرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |