شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14375 14:45 1394/05/03
افزايش سفر تجار اروپايي‌ به ايران از شهريور

افزايش سفر تجار اروپايي‌ به ايران از شهريور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزايش سفر تجار اروپايي‌ به ايران از شهريور

افزايش سفر تجار اروپايي‌ به ايران از شهريور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نايب رييس اتاق بازرگاني ايران خبرداد:

نايب رييس اتاق بازرگاني ايران به تشريح مهمترين ضرورت‌هاي فضاي اقتصادي در دوران پساتحريم پرداخت و گفت: از ماه سپتامبر (مصادف با شهريور) که تعطيلات تابستاني اروپا به پايان مي‌رسد شاهد سفرهاي بيشتر هيات‌هاي اروپايي به ايران براي فعاليت‌هاي اقتصادي خواهيم بود.
پدرام سلطاني در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: در دوران پساتحريم بخش خصوصي بايد هوشيارانه به دنبال يافتن شرکاي تجاري و سرمايه‌گذاري در ساير کشور‌ها باشد تا به شکل عملي فرصت سرمايه‌گذاري در اختيار بخش خصوصي گذاشته شود و حرکت سرمايه‌گذاري‌ها صرفا به سمت پروژه‌هاي نفت و گاز و بخش‌هاي دولتي نباشد.
وي درباره اينکه فضا و بخش‌هاي مختلف اقتصادي کشور تا چه ميزان آمادگي دوران پسا را دارد؟ اظهار کرد: اين يک واقعيت است که فضاي اقتصادي ما آمادگي دوران بعد از تحريم‌ را ندارد. بخش دولتي خود را براي پذيرش سرمايه‌گذاري خارجي آماده نکرده است و بخش خصوصي نيز به دليل انبوه مشکلات خود هنوز فرصت نکرده مرکز توجهش را به فرصت‌هاي بعد از تحريم ببرد. از سوي ديگر نيز مشکلات اداري و بروکراسي سرمايه گذاري در کشور ما بسيار بيشتر از رقبايمان در منطقه‌ است.
سلطاني با بيان اينکه هر دو بخش دولتي و خصوصي بايد کار سخت و فشرده‌اي را براي آماده شدن فضاي بعد از تحريم انجام دهند، ادامه داد: هيات‌هاي ديگري در حال برنامه‌ريزي هستند تا به ايران سفر کنند. البته هفته‌هاي پيش رو تعطيلات اروپاست و عموما فعاليت جدي اقتصادي انجام نمي‌ شود اما از ماه سپتامبر (مصادف با شهريور ماه) که تعطيلات تابستاني به پايان مي رسد مي‌توانيم شاهد سفر هيات‌هاي بيشتر اروپايي به ايران باشيم.
نايب رييس اتاق بازرگاني ايران با اشاره اقداماتي که دولت و بخش خصوصي بايد در دوران پسا تحريم انجام دهند، عنوان کرد: بايد در دوران پسا تحريم ارتباطات بانکي و پوشش‌هاي بيمه‌اي برقرار و مقررات براي سرمايه‌گذاري خارجي شفاف شود. همچنين بايد ميز‌هاي ويژه‌اي را براي پذيرش سرمايه‌گذاري خارجي و رفع و رجوع مشکلات آن‌ها در اتاق بازرگاني و بخش‌هاي دولتي ايجاد شود. بخش خصوصي بايد هوشيارانه به دنبال يافتن شرکاي تجاري و سرمايه‌گذاري در ساير کشور‌ها باشد تا بتواند از بين آن‌ها انتخاب کند و عملا فرصت سرمايه‌گذاري در اختيارش گذاشته شود.
طبق تاکيد وي حرکت سرمايه‌گذاري‌ها نبايد صرفا به سمت پروژه‌هاي نفت و گاز و بخش‌هاي دولتي باشد.
سلطاني گفت: در اين رابطه بخش خصوصي بايد طرح‌ها و پروژ‌هاي خود را در دست داشته باشد و علاقه‌مندي‌هاي همتايان خارجي خود را رصد و فرصت‌ها و پرو‌ژه‌ها را با آن‌ها دنبال کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |