شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12909 15:44 1394/03/04
اعمال خاموشی در تابستان محتمل است

اعمال خاموشی در تابستان محتمل است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اعمال خاموشی در تابستان محتمل است

اعمال خاموشی در تابستان محتمل است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه امورزیربنایی - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از احتمال بروز خاموشی در تابستان خبر داد و گفت: در صورتی می‌توانیم وعده دهیم خاموشی صورت نمی‌گیرد که مردم 10 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

هوشنگ فلاحتیان درنشستی خبری با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود پیک مصرف برق در سال جاری با 2400 تا 2500 مگاوات افزایش نسبت به سال گذشته به 51 هزار مگاوات برسد، گفت: در صورتی که مردم در مصرف برق 10 درصد صرفه‌جویی نداشته باشند با توجه به مشکل عدم بارندگی مناسب و عدم دسترسی برخی نیروگاه‌ها به آب مورد نیاز با توجه به میزان تولید برق بروز خاموشی طبیعی است. البته تلاش می‌کنیم تجربه سالی بدون خاموشی را داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که از سال گذشته تاکنون 2831 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور 73 هزار و 109 مگاوات است.

فلاحتیان با اشاره به عملکرد وزارت نیرو گفت: انتظار می‌رود ظرف سه سال آینده کلیه‌ی نیروگاه‌های گازی موجود در کشور که قابلیت تبدیل به سیکل ترکیبی را دارند، سیکل ترکیبی شوند و راندمان آنها از میزان کنونی 32 درصد به حداقل 47 درصد برسد. لذا راندمان 15 درصد رشد خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعداد روستاهای بدون برق گفت: در حال حاضر 500 روستای بالای 10 خانوار بدون برق در کشور وجود دارند که در صددیم بخش زیادی از آنها را در سال جاری تامین برق کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |