جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 10578 16:13 1393/12/04
اعلام گراني برق بعد از وقوع! ‏

اعلام گراني برق بعد از وقوع! ‏

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اعلام گراني برق بعد از وقوع! ‏

اعلام گراني برق بعد از وقوع! ‏

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ازابتداي اسفند ماه تعرفه برق 10 درصد افزايش يافت

گروه امورزيربنايي: معاون وزير نيرو با هشدار نسبت به خاموشي اجتناب‌ناپذير در تابستان 1394 و کسري سه هزار مگاواتي تراز توليد، در صورت عدم همکاري مردم گفت: از ابتداي اسفند ماه قيمت برق 10 درصد افزايش خواهد يافت‎.
‎هوشنگ فلاحتيان درنشستي خبري با اعلام خبر فوق گفت:  تعرفه برق خانگي و کشاورزي 10 درصد و ساير بخش‌ها، صنايع ،ادراي و تجاري 20 درصد از ابتداي اسفند ماه سال جاري افزايش مي‌يابد‎.
‎معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اشاره به اين‌که هزينه 70 درصد قبض‌هاي برق ماهانه کمتر از هفت هزار تومان است، اظهار کرد: در سال 1392 اجازه افزايش تعرفه به ميزان 38 درصد را داشتيم، اما تنها 20 درصد افزايش قيمت برق داريم. در سال جاري نيز مجوز افزايش 30 درصدي تعرفه برق را به ما داده بودند، اما از اين شرايط استفاده نکرديم تا اين‌که از ماه اسفند قيمت برق خانگي و کشاورزي 10 درصد افزايش پيدا کرد‎.
‎خاموشي محتمل است
وي اضافه کرد: اگر مردم 10 درصد در مصرف برق نسبت به تابستان 1393 صرفه‌جويي داشته باشند و از لوازم پرمصرف در ساعات پيک استفاده نکنند، در صورتي که بتوانيم بار را در رقم 50 مگاوات مديريت کنيم تجربه خاموشي نخواهيم داشت، اما در غير اين صورت اعمال خاموشي اجتناب‌ناپذير است‎.
‎فلاحتيان با اشاره به لزوم همکاري صنايع و انتقال تعطيلات سالانه آنها به فصل تابستان گفت: استفاده از لوازم پرمصرف بايد به نيمه‌هاي شب موکول شود.‏
وي با اشاره به بدهي 20 هزار ميليارد توماني برق که نيمي از آن مربوط به بانک‌ها و اوراق مشارکت مي‌شود، گفت: سعي کرديم حجم بدهي افزايش پيدا نکند و اين در شرايطي است که تورم در کشور بر خريد تجهيزات تاثير گذاشته است؛ با اين وجود پيش‌بيني مي‌شود در پايان سال حجم بدهي ما به 22 تا 23 ميليارد تومان برسد‎.
‎معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با تاکيد بر اين‌که درصدديم بخش عمده‌اي از بدهي‌هايمان در سال 1394 با کمک دولت و مجلس ساماندهي کنيم، گفت: اعتبارات عمومي برق نسبت به آب بسيار کم است و اعتبارات عمومي زيادي نداريم‎.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |