جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 81727 14:45 1397/02/22
اعلام عجز آمریکا در برابر ایران با خروج از برجام

اعلام عجز آمریکا در برابر ایران با خروج از برجام

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اعلام عجز آمریکا در برابر ایران با خروج از برجام

اعلام عجز آمریکا در برابر ایران با خروج از برجام

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایکنا نوشت: معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره آینده برجام پس از خروج آمریکا و چگونگی اتخاذ سیاست مناسب در برابر این بدعهدی آشکار گفت: مذاکرات برجام از ابتدا با هدف تأمین منافع ملی و با هدایت‌های مؤثر و راهگشای رهبر معظم انقلاب صورت گرفته بود.اما با خروج آمریکا از این توافق باید با اتحاد و تقویت مذاکره و دیپلماسی بتوانیم از اروپایی‌ها تضمین بگیریم.

مذاکره راه حل اختلافات در شرایط فعلی منطقه

وی ادامه داد: جدای از مزیت‌های اقتصادی‌ای که برجام در متن خود برای تمامی طرفین مذاکره دارد، از طرفی می‌تواند به صلح و امنیت منطقه‌ای کمک کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد: هرگز نباید از ادامه گفت‌وگو و دیپلماسی مأیوس شد؛ چون در وضعیت فعلی منطقه تنها استفاده از ابزار مذاکره می‌تواند راه را برای حل اختلافات و مناقشات هموار کند.

جمهوری اسلامی ایران پیروز واقعی برجام است

ابتکار با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: تصمیمی که ترامپ در قبال برجام اتخاذ کرد و نوع سخنان مضحکانه او این پیام را به ملت ایران منتقل می‌کند که آمریکا در مقابله با ما عاجز مانده و عملاً اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران پیروز واقعی برجام بوده است.

وی افزود: از آن‌جایی که دولت‌های آمریکا از ادوار گذشته تا به امروز به وسیله پروژه‌های تبلیغاتی و ایران‌هراسی، جمهوری اسلامی را نزد افکار عمومی جهان به‌عنوان ناقض تعهدات بین‌المللی معرفی می‌کردند اما خروج آمریکا از یک قطعنامه بین‌المللی، چهره واقعی این کشور را به جهان نشان داد که با وجود پایبندی ایران به تمامی تعهداتش در برجام براساس گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کدام کشور ناقض تعهدات جهانی است.

ابتکار عنوان کرد: در چنین شرایطی وحدت نظر و انسجام داخلی بیشتر از گذشته ضرورت دارد و همه ما باید برای حفظ منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی پشتیبان نظام، رهبری و دولت باشیم و تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا به معنای پیروزی ماست و با ادامه مذاکرات خواهیم توانست از شکاف به وجود آمده میان آمریکا و اتحادیه اروپا استفاده کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |