پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1049 14:51 1393/01/23
استفاده از عنوان و نشان بانک مرکزی ممنوع است

استفاده از عنوان و نشان بانک مرکزی ممنوع است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
استفاده از عنوان و نشان بانک مرکزی ممنوع است

استفاده از عنوان و نشان بانک مرکزی ممنوع است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 گروه بازارپول : نهادهاي فعال در بازار پول کشور مجاز نيستند در برنامه‌هاي تبليغاتي‌خود از آرم، نشان، عنوان بانک مرکزي وعباراتي نظير«تحت نظارت بانک مرکزي»، «داراي مجوز رسمي از بانک مرکزي» و...که حاکي از اخذ مجوز از بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران است ، استفاده نمايند .
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مرجع و مأخذ اصلي اعلام اسامي نهادهاي داراي مجوز و تحت نظارت بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، پايگاه اطلاع‌رساني رسمي اين بانک، به نشاني WWW.CBI.IR  است و هيچ‌يک از نهادهاي فعال در بازار پول کشور اعم از بانک‌ها، مؤسسات اعتباري غيربانکي، شرکت‌هاي تعاوني‌ اعتبار، ليزينگ‌ها، صندوق‌هاي قرض‌الحسنه، صرافي‌ها و ... مجاز نیستند از آرم، نشان، عنوان بانک مرکزي وعباراتي نظير «تحت نظارت بانک مرکزي»،«داراي مجوز رسمي از بانک مرکزي» و... که حاکي از اخذ مجوز از بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران است، در برنامه‌هاي تبليغاتي خود (سربرگ‌هاي مکاتباتي، تابلوهاي ادارات مرکزي و شعب، بيلبوردهاي تبليغاتي، تبليغات رسانه‌‌اي و ...) استفاده نمايند.
این گزارش می افزاید: تمامي فعالان بازار پول که تاکنون از اين عبارات و عناوين استفاده مي‌نمودند موظفند؛ حداکثر تا پايان ارديبهشت ماه 1393 نسبت به اصلاح رويه فعلي خود اقدام نمايند.
 اين اطلاعيه به منزله ابلاغ کتبي به تمامي نهادهاي فعال در بازار پول کشور بوده و عدم اطلاع از مفاد آن، رافع مسئوليت اعضاي هيأت مديره و مدير عامل نخواهد بود.
 بديهي است در صورت عدم اقدام به موقع، وفق قوانين و مقررات جاري با نهادهاي متخلف برخورد خواهد شد.
فعالیت گسترده موسسات اعتباری غیرمجاز
فعالیت گسترده موسسات غیر مجاز و فاقد مجوز بانک مرکزی در حالی با درج عنوان تحت نظارت بانک مرکزی در سطح کشور ادامه دارد که بانک مرکزی همواره اعلام کرده که فعالیت موسساتی مجاز است که اسامی آنها در سایت بانک مرکزی درج شده باشد.
سال گذشته بانک مرکزی در اقدامی نام شش موسسه اعتباری و دوبانک را از سایت خود حذف کرد و پس از مدتی فقط دو موسسه موفق به اخذ مجوز از بانک مرکزی شدند و اکنون فقط سه موسسه اعتباری توسعه،کوثر و عسکریه مجاز هستند و سایر موسسات هنوز موفق به اخذ مجوز از بانک مرکزی نشده‌اند.
به علاوه از سال 91 بانک مرکزی در راستای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی، تعدادی از موسسات را ادغام کرده بود، اما فعالیت موسسات ادغام شده و یا فاقد مجوز با تبلیغات گسترده برای جذب سپرده های مردمی در سطح کشور همچنان ادامه دارد.
پیش از این حمید تهرانفر،معاون نظارتی بانک مرکزی،حجت را بر مردم تمام و اعلام کرد که اسامی موسسات مجازی که قاعده‌ای بر کار آنها استوار است در سایت بانک مرکزی وجود دارد و مردم باید بدانند که اگر موسسه غیر مجازی را انتخاب کرده و وجوه خود را در این موسسات سپرده‌گذاری کنند، مسوولیت با خودشان است و دولت، بانک مرکزی و هیچ یک از مقامات کشوری در این زمینه هیچ کمکی نخواهند کرد.
وی همچنین با تاکید بر این که مردم نباید فریب بخورند و باید به سایت بانک مرکزی مراجعه کنند، ادامه داد:ما تضمین نمی کنیم و نیرو نداریم که در همه جای کشور حضور داشته باشیم و هر کسی بر سر در مغازه اش زد با مجوز بانک مرکزی برخورد کنیم.
به گزارش ایسنا ، این اظهار معاون نظارتی بانک مرکزی در حالی انجام شده که بانک ها و موسسات فاقد مجوز در خلاء نظارت بانک مرکزی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و به نظر از عدم نظارت بانک مرکزی سوءاستفاده می کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |