جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2484 14:47 1393/03/24
استفاده از روسازی بتنی در آزادراه اصفهان-شیراز

استفاده از روسازی بتنی در آزادراه اصفهان-شیراز

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
استفاده از روسازی بتنی در آزادراه اصفهان-شیراز

استفاده از روسازی بتنی در آزادراه اصفهان-شیراز

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه اصفهان-شیراز گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با توجه به گرانی قیمت قیر و کمبود منابع مالی،در این آزادراه برای اولین بار در یک پروژه آزادراهی در کشور از روسازی بتنی استفاده می شود.
علی نورزاد در بازدید از پروژه آزادراه اصفهان-شیراز ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به اهمیت اجرایی شدن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و برخورداری این آزادراه از شاخص های مطابق با این اهداف، اجرا و احداث آن در دستور کار و الویت شرکت ساخت و توسعه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: این آزادراه به عنوان حلقه ارتباطی بین ۶ استان مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور است که با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۳۴ کیلومتری مسیر بین ایزدخواست تا شیراز و کاهش ۱۰۰ دقیقه ای زمان سفر خواهیم بود.
نورزاد کاهش آلاینده های محیطی معادل ۵ هزار و ۷۵۰ تن در سال اول بهره برداری و کاهش مصرف سوخت معادل ۱۳۶ میلیون لیتر را از دیگر مزایای بهره برداری از این آزادراه عنوان کرد که مطابق با اهداف اقتصاد مقاومتی، سبب صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از هدر رفتن درآمد کشور خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: با ساخت این آزادراه ما شاهد تکمیل کریدور شمال-جنوب شبکه آزادراهی کشور خواهیم بود که از بندرانزلی آغاز شده و پس از عبور از تهران، اصفهان، شیراز و بندر بوشهر به عسلویه ختم خواهد شد.
نورزاد همچنین بهره برداری از آزادراه اصفهان-شیراز را سبب افزایش ۱۷ درصدی سهم استان فارس از آزادراههای بهره برداری شده در کل کشورعنوان کرد و گفت: این مسیر از دامنه های زاگرس عبور خواهد کرد که همین امر موجب افزایش جاذبه های گردشگری این آزادراه با توجه به اقلیم متفاوت منطقه خواهد شد.
لازم به توضیح است که آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر در قالب دو قطعه در دست اجراست که قطعه اول آن به طول ۱۰۵ کیلومتر از ایزدخواست به سده و قطعه دوم به طول ۱۲۰ کیلومتر از سده به شیراز در حال انجام است و از ایزدخواست به اصفهان نیز در مرحله مطالعاتی قرار دارد. در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از این پروژه، دکتر نورزاد از پیمانکار خواست تا با توجه به برنامه ارایه شده، با افزایش ماشین آلات طبق برنامه زمانبندی پیش رود و بر روند کار تسریع بخشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |