پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 11416 15:16 1394/01/17
از خلیج فارس انرژی می گیریم

از خلیج فارس انرژی می گیریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
از خلیج فارس انرژی می گیریم

از خلیج فارس انرژی می گیریم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

شناسایی ظرفیت انرژی دریایی در سواحل جنوبی کشور

گروه امورزیربنایی: مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) از شناسایی ظرفیت انرژی دریایی در سواحل جنوبی کشور خبر داد.

اکبر شعبانی‌کیا اظهار داشت: طی سال 1393 برداشت دیتا و شناسایی ظرفیت انرژی دریایی، امواج و جزر و مد را در منطقه خلیج فارس و دریای عمان پیگیری کردیم.

وی افزود: شناسایی ظرفیت انرژی دریایی و جزر و مد در منطقه قشم انجام شده و منطقه خورموسی نیز تامین مالی شده است.

وی ادامه داد: برداشت اطلاعات از منطه قشم انجام شده است و هم‌اکنون در مرحله تحلیل این اطلاعات هستیم تا مبتنی بر پتانسیل موجود و نوع جریان‌ها، توربین مناسب انتخاب شود.

وی اظهار داشت: با تکمیل این طرح، وارد موضوع امکان‌سنجی چگونگی ادامه کار و ساخت توربین می‌شویم و در نظر داریم که یک پایلوت تامین انرژی را برای مناطق حاشیه دریا و یا جزایر انجام دهیم تا به کسب دانش و فناوری آن دست یابیم.

شعبانی‌کیا در ادامه از تکمیل آزمایشگاه مرجع توربین آبی کوچک با همکاری موسسه تحقیقات آب و ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این طرح نیز درنهایت طی شش‌ماهه نخست سال 1394به نتیجه برسد که دستاورد خوبی برای کشور است.

وی تاکید کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر بحث جدیدی در کشور است و به‌طور قطع ما برای تحقیق و توسعه، آزمایش تجهیزات و صدور گواهی‌نامه نیازمند آزمایشگاهی هستیم.

براساس گزارش وزارت نیرو، مدیر دفتر تحقیقات سازمان انرژی‌های نو ایران یادآور شد: وجود آزمایشگاه از یک سو می‌تواند در ورود تجهیزات کیفی به بازار داخلی موثر باشد و از سوی دیگر محققان و صنعت‌گران در تعامل با آزمایشگاه مرجع محصول‌های خود را با کیفیت مناسب وارد بازار کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |