جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 5014 15:16 1393/06/11
از تيم مذاکره کننده حمايت مي‌کنيم

از تيم مذاکره کننده حمايت مي‌کنيم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
از تيم مذاکره کننده حمايت مي‌کنيم

از تيم مذاکره کننده حمايت مي‌کنيم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی



مجلس خبرگان رهبري با استفاده از شناخت عميق معارف اسلامي انتظار مي‌رود تا خط تام ولايت را در عصر غيبت تحصيل کرده و فقيه جامع شرايط را به جامعه اسلامي معرفي کند و براستمرار ولايت و امامت او نظارت کنند و از اين حيث چشم بصير و بيدار ملت در شناخت و ولي فقيه زمان است.
نائب رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه دولت توفيقات خوبي داشته است، گفت: ما از تيم مذاکره کننده حمايت مي‌کنيم و مي‌گويم که عزت و اقتدار نظام بايد حفظ شود که شرطش رفع تحريم‌هاست که اين تحريم‌ها تجاوزي ظالمانه در حق ملت ايران است و تيم مذاکره کننده هم اين را هم مي‌خواهد.
به گزارش ايلنا، آيت‌الله سيد محمود هاشمي شاهرودي در افتتاحيه شانزدهيمن اجلاس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به کسالت آيت‌الله محمدرضا مهدوي‌کني گفت: اين دور از مجلس خبرگان رهبري به خاطر کسالت سنگين آيت‌الله مهدوي کني بدون حضور ايشان برگزار مي‌شود.
وي به سوابق انقلابي و درخشان آيت الله مهدوي کني در مبارزات انقلاب اسلامي و پس از پيروزي انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: جايگاه علمي و تقواي عملي ايشان موجب شده تا چهره‌اي معقول و موجه از ايشان در ميان مردم، مراجع، احزاب و گروه‌ها ايجاد شده و از ذات اقدس احديت مي خواهيم که ايشان را به ادامه فعاليت در عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي بازگرداند.
نائب رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به ارتحال چهار عضو ديگر اين مجلس اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبري در نظام مقدس جمهوري اسلامي از يک نظر از خطيرترين وظايف برخودار است چرا که با استفاده از شناخت عميق معارف اسلامي انتظار مي رود تا خط تام ولايت را در عصر غيبت تحصيل کرده و فقيه جامع شرايط را به جامعه اسلامي معرفي کند و براستمرار ولايت و امامت او نظارت کنند و از اين حيث چشم بصير و بيدار ملت در شناخت و ولي فقيه زمان است.
آيت الله هاشمي شاهرودي با تاکيد براينکه مجلس خبرگان رهبري نقطه جمع اسلام و جمهوريت نظام است تصريح کرد: از اين حيث مجلس خبرگان رهبري در هندسه نظام جمهوري اسلامي از جايگاه خطيري برخودار است
وي افزود: اصل ولايت فقيه ومردم سالاري ديني از ابتکارات امام راحل(ره) است که البته مي‌توان آن را در عمق آموزه‌هاي ديني و سيره عملي ائمه(ع) مشاهده کرد.
آيت‌الله هاشمي شاهرودي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: آنچه از فقه اسلامي باقي است به نقش ائمه اطهار اشاره دارد چرا که نقش ائمه در حفظ دين و جامعه اسلامي در تاريخ بسيار مهم است.
وي افزود: در اين ميان اصل گرانسنگ مرجعيت ولايت فقيه در طول تاريخ عليرغم جنايت حاکمان در برخي کشورهاي اسلامي، امت اسلام را از تحريف و اديان ساختگي و پر زرق و برق حفظ کرده است و نه تنها توانسته اسلام را در جهان بسط بدهد بلکه با عالمي شجاع از تبار امامت و اعتماد به مردم، انقلاب شکوهمند اسلامي را به پيروزي رساند و نظام جمهوري اسلامي را براساس دين مبين اسلام مهندسي کرد.
نائب رئيس مجلس خبرگان با تاکيد براينکه انقلاب اسلامي ايران توانست تحول عظيمي در جهان ايجاد کند گفت: اين انقلاب بذر بيداري را در دل مسلمانان عليه مستکبران جهان کاشت و ترديدي نيست که شکوفه‌هاي بيداري که در جهان اسلام گسترده شده ريشه در انقلاب اسلامي دارد که امام امت آن را بنيان نهاده است.
وي با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي مديريت معنوي وفکري جهان ا سلام را امروز بر عهده دارد گفت: البته با هدايت رهبر معظم انقلاب مسير حکومت ولي عصر (عج) هموارتر مي‌شود. مردم سالاري ديني جمهوري اسلامي همواره اسلوب شرق و غرب را با چالش مواجه کرده است و توانسته جهان را از خواب غفلت بيدار کند.
آيت‌الله هاشمي شاهرودي ياد آور شد: ايران اسلامي بر پايه نظريه ولايت فقيه و همراهي ملت و رهبري قله‌هاي استقلال، عزت و پيشرفت را در هم مي‌نوردد و با شکوه برابر نظام سلطه مردم ستمديده را در همه جاي جهان حمايت کرده ونيروهاي مومن را در مقابل جبهه استکبار هدايت مي کند.
وي تاکيد کرد: آنچه امروز در سوريه، لبنان، بحرين، عراق و ديگر کشورهاي اسلامي رخ مي‌دهد تاسف بار است. استکبار با تمام قدرت خود به ميدان آمده اما نمي‌تواند کاري از پيش ببرد. پيروزي غزه و حماس در مقابل رژيم غاصب صهيونيستي شعاعي از مشعل ولايت فقيه و انقلاب اسلامي در منطقه است.
نائب رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اين که امروز رژيم سفاک صهيونيستي نفرت انگيزترين رژيم تاريخ تلقي مي‌شود، گفت:‌اين رژيم از ضعف به کودک کشي روي آورده است اما با رسالت مردم غزه مي‌بينيم که مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي پيروز مي‌شود. اين از برکات انقلاب اسلامي است که خود مقاومت به آن اقرار مي‌کند.
وي با اشاره به اينکه البته نظام سلطه از دشمني با ملت اسلام دست برنخواهد داشت تا چراغ بيداري اسلامي را خاموش کند، گفت: چنين طرح‌هايي نظير طرح شوم ايجاد گروه‌هاي تکفيري و مسلح کردن آنها براي تخريب چهره اسلام صورت مي‌گيرد که به اعتراف جاسوسان خودشان، آمريکا وانگليس و رژيم صهيونيستي در طرح شوم لانه زنبور بسياري از تکفيري‌هاي خارج اسلام را آموزش داده و وارد برخي از کشورهاي اسلامي کرده است.
وي افزود: اين جنايتکاران مي‌خواهند با گرم شدن بازار فتنه و اختلاف اتحاد ميان مسلمانان رااز بين ببرند و با تخريب چهره اسلام راستين چنبره سلطه خود در دنيا را افزايش دهند.
نائب رئيس مجلس خبرگان رهبري فتنه‌هاي مذهبي و قومي و تحرکات گروه‌هاي تکفيري را ساخته دسته نظام سلطه به ويژه آمريکا و اسرائيل غاصب خواند و گفت: شرايط امروز ضرورت ورود علما و روحانيون شيعي به ميدان رويارويي با مستکبران را بيش از پيش آشکار مي کند. نخبگان بايد با روشنگري و شجاعت در مقابل اختلافات و تفرقه‌ها که از اهداف شوم جبهه استکبار است بايستند واجازه ندهند رسانه‌هاي استکبار چهره مشبه از اسلام جلوه دهند تا جوانان ما در دام هر مدعي اسلام خواهي و جهاد اسلامي دروغين نيفتند.
آيت الله هاشمي شاهرودي ادامه داد: نخبگان ما بايد اين مسئله را ترويج کنند که جوانان بايد از منابع دقيق اطلاعات لازم را کسب کرده و از علماي به اصطلاح درباري تقليد کورکورانه نکنند چرا که امروز شيطان بزرگ با اين سناريو سعي در ايجاد فتنه‌گري و تفرقه ميان امت اسلامي دارد و دراين زمينه برنامه‌ريزي مي‌کند.
وي با تاکيد براينکه علماي اسلام بايد به خوبي مسئوليت خود را در حفظ اسلام راستين ايفا کنند، گفت: آنها با اين کار توطئه شياطين را نقش بر آب خواهند کرد. به لطف خدا هم اکنون ايران اسلامي به يک قدرت منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي تبديل شده که خواست اين نظام حمايت از مردم فلسطين و در هم کوبيدن رژيم صهيونيستي است و اقدامات نظامي ايران به يک قدرت بزرگ بازدارندگي تبديل شده است.
وي با اشاره به سقوط پهباد صهيونيستي توسط نيروهاي نظامي ايران تاکيد کرد: ترديدي نيست که با حضور امت هميشه در صحنه و نيروها و دانشمندان افتخارآفرين هر گونه تجاوز با شدت و قدرت پاسخ داده خواهد شد.
نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه به پيروزي مقاومت اسلامي در غزه اشاره کرد و افزود: همه کساني که در برابر صهيونيست‌ها با حداقل امکانات و با تکيه به نيروي ايمان ايستادگي کردند و ياد شهداي گلگون کفن جنگ اخير غزه که اکثرا کودک بودند را گرامي مي‌داريم و از رهنمودها و فرمايشات مقام معظم رهبري و حضور مردم در راهپيمايي‌ها تشکر مي‌کنيم و هشدار مي‌دهيم که شمارش معکوس در محواسرائيل آغاز شده و مردم دنيا محو رژيم کودک‌کش صهيونيستي را خواستار شد‌ه‌اند.
هاشمي شاهرودي با يادآوري هفته دولت ابراز داشت: اين هفته فرصتي بود تا دولت محترم گزارشي از عملکرد خويش ارائه کند که توفيقات خوبي نيز حاصل شده و من به آقاي روحاني و همکاران محترم‌شان خسته نباشيد مي‌گويم و اميدوارم اين توفيقات ادامه داشته باشد.
وي با تاکيد بر اينکه توصيه مي‌کنم همه مسئولان نظام از جمله سران قوا با حفظ هماهنگي و همبستگي در مسير رهنمودهاي رهبر انقلاب گام بردارند عنوان کرد: از جمله اين رهنمودها رهنمود 15 گانه اخير مقام معظم رهبري است که نشات‌ گرفته از درايت کارشناسي عالمانه و مدبرانه ايشان است که دولت بايد اين رهنمودها را منشور اصلاح و برنامه‌هاي خويش قرار دهد.
نايب رئيس اول مجلس خبرگان رهبري با اشاره به مذاکرات ايران و 1+5 گفت: همانطور که مقام معظم رهبري بيان کردند اميدي به گفت‌وگو و مذاکره برابر مستکبرين نيست و تحريم‌هاي جديد نيز اين مساله را ثابت مي‌کند و البته ما از تيم مذاکره کننده حمايت مي‌کنيم و مي‌گويم که عزت و اقتدار نظام بايد حفظ شود که شرطش رفع تحريم‌هاست که اين تحريم‌ها تجاوزي ظالمانه در حق ملت ايران است و تيم مذاکره کننده هم اين را هم مي‌خواهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |