جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 70603 19:10 1396/07/17
ارائه پروانه اپراتوری بخش خصوصی برای ایجاد فضای رقابتی

ارائه پروانه اپراتوری بخش خصوصی برای ایجاد فضای رقابتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ارائه پروانه اپراتوری بخش خصوصی برای ایجاد فضای رقابتی

ارائه پروانه اپراتوری بخش خصوصی برای ایجاد فضای رقابتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر ارتباطات در مراسم روز جهانی پست مطرح کرد:

گروه امورزیربنایی-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت ارتقای کیفیت خدمات عمومی که پست به مردم ارایه می دهد تاکید کرد. بر اساس گزارش های منتشر شده در خبرگزاری ها، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم روز جهانی پست افزود: انتظار می رود پست با ارتقای کیفیت خدمات خود بتواند حجم بازار خود تا سال آینده به ۲ برابر حجم فعلی افزایش دهد. وزیر ارتباطات خواستار به کارگیری فناوری اطلاعات در عرضه خدمات نوین پست به مردم شد و گفت: پست راهکاری اتخاذ کند تا زمانی که گیرندگان بسته های پستی در محل نبودند، زمان مناسبی بتوانند آن را تحویل بگیرند. آذری جهرمی بر ضرورت افزایش اعتماد مردم به پست تاکید کرد و یکی از مولفه های آن را افزایش کیفیت دانست. عضو هیات دولت بر رعایت بیش از پیش حقوق شهروندی مردم در مجموعه پست تاکید کرد و ادامه داد: افزایش رعایت حقوق شهروندان اعتماد آنان به پست را بیش از پیش خواهد کرد و این به نفع فعالیت پست است. آذری جهرمی بر ضرورت افزایش بهره وری در مجموعه پست تاکید کرد و گفت: بهره وری از طریق سختگیری در رابطه با حقوق پرسنل نباید مدنظر قرار گیرد بلکه از روش های دیگر باید اقدام کرد. وزیر ارتباطات بر افزایش و بهبود وضعیت معیشتی پرسنل پست تاکید کرد و گفت: رسیدن به کیفیت خوب ارائه خدمات در صورتی ممکن می شود که مجموعه پرسنل راضی باشند بنابراین باید از طریق قانونی برای افزایش رفاهیات آنان اقدام شود. وی بر ضرورت اقدام درباره به نتیجه رساندن سریعتر پروژه نشانی استاندارد ملی ایرانیان جی.نف برای تحقق دولت الکترونیک تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: مدیرعامل شرکت ملی پست موظف است هرچه زودتر این مسئله را به نتیجه برساند نمی توان برای تحقق آن تا سه سال آینده انتظار کشید. آذری جهرمی از اعطای دو پروانه به اپراتورهای بخش خصوصی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: شرکت ملی پست باید در کنار این دو اپراتورخصوصی به وظایف حاکمیتی خود بیش از پیش ادامه دهد. وزیر ارتباطات ارائه دو پروانه اپراتوری بخش خصوصی را ایجاد فضای رقابتی برای ارائه خدمت بهتر به مردم ارزیابی کرد . وی با بیان اینکه در سال ۹۲ حجم بازار درآمدی پست ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است، تاکید کرد: با توجه به گزارش های ارائه شده این بازار در سال گذشته به ۸۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و رشد خوبی را نشان می دهد که معادل ۲۵۰ میلیون دلار می شود. آذری جهرمی با اشاره به گزارشی که درباره میزان درآمد بخشی از پست که امکان تحقق دارد، اظهار داشت: بر اساس این گزارش که از منابع مختلف نیز تایید شده است فقط خدمات پیک موتوری در سال در کل کشور می تواند ۲ میلیارد دلار درآمد در سال ایجاد کند و درآمد ده برابری را برای پست می تواند داشته باشد و در کنار آن باعث ایجاد اشتغال و ثروت در کشور شود. وزیرارتباطات سیاست کشور و دولت را کاهش تصدی گری عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : باید بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کند و ظرفیت بالقوه را به فعل تبدیل کند .

* از گردش آزاد اطلاعات استقبال می کنیم

وی با اشاره به اظهاراتی که دادستان در مورد بستن شبکه تلگرام اعلام کرده بود، گفت: موضوع فعالیت کانال‌های سیاسی ضد انقلاب در تلگرام است و حاکمیت با فعالیت این کانال‌ها مخالف است. آذری جهرمی در حاشیه این مراسم روز جهانی پست با بیان اینکه ما از گردش آزاد اطلاعات استقبال می کنیم و در این زمینه نیز دولت با دادستانی تعامل دارد، افزود: هدف کانال‌های ضد انقلاب، راه انداختن دعوای رسانه ای میان دو مجموعه نظام است که این موضوع خلاف امنیت عمومی کشور خواهد بود و نگران کننده است. وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه نباید فضای مجازی امنیت روانی مردم و جامعه را بر هم بزند، گفت: با پخش شایعات در کانال های ضد انقلاب، برخی مردم فکر می کنند که مجموعه های نظام با یکدیگر درگیر هستند و این اصلاً به نفع امنیت عمومی کشور نیست به همین دلیل ما با جدیت در حال پیگیری هستیم تا کانال های مخالف نظام از دسترس خارج شود. جهرمی گفت: به واسطه برخی نظرات سیاسی نمی توان دسترسی به فضای مجازی از جمله تلگرام را محدود کرد و اختلافی در مورد فعالیت تلگرام وجود ندارد و این اپلیکیشن را مردم انتخاب کرده اند و ما به نظر آنها احترام می گذاریم.

* ارایه خدمات نوین در پست سرعت می گیرد

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه بر ضرورت سرعت بخشیدن به ارایه خدمات نوین توسط این شرکت تاکید کرد. حسین مهری افزود: تلاش می شود با به‌کارگیری ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارایه خدمات نوین اقدام شود. رئیس هیات مدیره شرکت ملی پست از هوشمندسازی فرایندهای مختلف پستی خبرداد و گفت: پست به دنبال ایجاد سامانه های هوشمند است تا بتواند خدمات خود را با کیفیت بهتر در اختیار مردم قرار دهد. مهری برون سپاری با استفاده از توان بخش خصوصی، ارتقای توان اقتصادی، توسعه سرویس های الکترونیکی، توانمندسازی سرمایه انسانی را بخشی از برنامه های آینده شرکت ملی پست ایران اعلام کرد. وی با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید، شرکت ملی پست یک سازمان بلاتکلیف و زیان ده بود که وضعیت انحلال، واگذاری یا ادامه روند دولتی بودن آن مشخص نبود، ادامه داد:زیان انباشته شرکت سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال بود که در سال ۱۳۹۲ حدود ۷۸ میلیارد ریال دیگر به آن اضافه شد و اگر همان روند ادامه می یافت اکنون با زیان ۹۰۰ هزار میلیارد ریالی مواجه می بودیم. مهری از بدهی یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریالی این شرکت در ابتدای دولت یازدهم به ذینفعان خبرداد و گفت:بر این اساس باید به سرعت به وضعیت حقوقی این نهاد رسیدگی می شد که اقدام های فوری و موثری در این زمینه در دولت یازدهم انجام شد. رئیس هیات مدیره شرکت ملی پست به تلاش هایی که برای خروج از این بحران ها انجام شده اشاره کرد و ادامه داد: کل درآمد عملیاتی شرکت ملی پست در دولت تدبیر و امید با ۱۳۷ درصد رشد، نشان دهنده تلاش های بی وقفه مسئولان و کارکنان بوده است و همچنین در بخش سرویس پست امانت و بسته به رشد ۱۲۸ درصدی رسیدیم که این رشد پیشتر منفی بوده است. وی تصریح کرد : در سال گذشته ۵۰ درصد رشد بسته و امانت در شرکت ملی پست وجود داشته که با توجه به افزایش استفاده از پست الکترونیک در نامه ها و جهت گیری جهانی پست به مقوله بسته ها و امانات، ما هنوز زیرساخت های کافی در مقایسه با وضعیت جهانی برای این بخش را نداریم و یکی از اهداف ما رسیدن به این سطح استاندارد است که باید با سرعت زیادی بهبود یابد. وی تاکید کرد: کسب رتبه ۵۰ از بین ۱۷۰ کشور عضو اتحادیه جهانی پستی بر مبنای چهار عامل توسعه پستی از سنجش بالغ بر سه میلیارد مرسوله پستی در سال ۹۶ که این میزان در منطقه، به رتبه دومی ایران پس از ترکیه منجر شده است یکی از دستاوردهای این شرکت طی چهار سال اخیر بوده است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |