جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 103064 13:39 1398/08/18
اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی، کشور را به لبه پرتگاه می‌برد

اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی، کشور را به لبه پرتگاه می‌برد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی، کشور را به لبه پرتگاه می‌برد

اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی، کشور را به لبه پرتگاه می‌برد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری ایکنا نوشت: هادی غنیمی‌فر، رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدی و رئیس اسبق خانه صنعت، معدن و تجارت، به بیان دیدگاه‌های خود درباره اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی پرداخت و اظهار کرد: متأسفانه برخی از مسئولان اقتصادی هر روز خواب جدیدی برای مردم می‌بینند و تا مردم می‌خواند به چیزی عادت کنند دوباره همه چیز به هم می‌ریزد. برای مدت‌ها به مردم گفته شده که سرمایه‌های خود را در نزد بانک‌ها سپرده‌گذاری کنید و حتی در مقطعی پول‌های مردم توسط برخی از صندوق‌های اعتباری به یغما رفت و برخی از آن‌ها هم هنوز پرداخت نشده است.

عواقب دریافت مالیات از سپرده‌های بانکی

وی افزود: اکنون که دولت با کسری بودجه مواجه شده تصمیم گرفته که از سپرده‌های مردم مالیات اخذ کند. این روش مناسبی نیست، چراکه مالیات معمولا در جایی باید اخذ شود که درآمدی وجود دارد و از سوی دیگر اکنون مملکت ما به دلیل تحریم‌های شدید و ظلم‌هایی که دشمنان می‌کنند با مشکلات بسیاری مواجه است و لذا گرفتن مالیات از سپرده‌های بانکی در شرایط کنونی باعث افزایش فشار بر مردم خواهد شد.

غنیمی‌فر با اشاره به عواقب دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی گفت: در همین شرایط کنونی مردم ما به سختی عمر خود را می‌گذرانند بنابراین گرفتن مالیات مضاعف از آن‌ها در این شرایط، کاری عبث و ناشیانه است. البته یکی از عواقب این اقدام این است که بخش زیادی از مردم سپرده‌های خود را از بانک‌ها خارج خواهند کرد و زیان این وضعیت هم برای خود دولت است.

مالیات نباید به زور شلاق دریافت شود

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه مالیات باید به شکل درست و منطقی دریافت شود، اظهار کرد: نباید مالیات را به زور شلاق گرفت بلکه باید به شکل درست و حسابی و آن هم در جایی که مالیات به آن تعلق می‌گیرد اخذ شود. از سوی دیگر اگر قبلاً مردم را به با معافیت‌های مالیاتی تشویق به انجام یک کار اقتصادی کرده‌ایم و اکنون از همان کار مالیات اخذ شود دیگر هیچ‌کدام از سخنان مسئولان اقتصادی کشور در نزد مردم اعتباری نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدی یادآور شد: باید برای اخذ مالیات، برنامه‌های درست و منطقی داشته باشیم وگرنه اداره اقتصاد مملکت به همین شکل نامناسب کنونی ادامه خواهد داشت و مسئولان هم ناچار می‌شوند هر روز خواب جدیدی برای مردم ببینند تا بتوانند کسب درآمد کنند. به راحتی می‌توان درآمدهای واقعی را پیدا کرد و از آن مالیات گرفت تا مردم هم خیالشان راحت باشد که دولت دبه در نیاورد.

بسیاری از مردم با تولید بیگانه شده‌اند

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم رغبتی برای انجام تولید ندارند، اظهار کرد: قطعاً چنین کاری خطرناک است و مملکت را به لبه پرتگاه می‌برد و بخش زیادی از این سپرده‌ها هم وارد بازارهای دلالی‌گری و نزول‌خواری خواهد شد. اگر قرار است اقتصاد مملکت درست شود باید مانع موانع تولید را از میان برداریم نه اینکه کاری کنیم هیچ‌کس به سمت تولید نرود. همین الان تقربیاً اکثر مردم با تولید بیگانه شده‌اند.

غنیمی‌فر در پایان تأکید کرد: همین کارها است که نزول‌خواری را رواج می‌دهد. مطمئن باشید اگر دولت از سپرده‌های مردم مالیات اخذ کند آن‌گاه بسیاری از آن‌ها هم پول خود را به دست نزول‌خواران خواهند داد و دولت هم امکان شناسایی آن و دریافت مالیات از این پول‌ها را نخواهد داشت و لذا تولید کشور هم می‌خوابد و این منشأ بسیاری از گرفتاری‌های بعدی خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |