سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 2263 13:21 1393/03/16
اختلاف 40 درصدی قیمت محصولات پتروشیمی در بورس و بازار

اختلاف 40 درصدی قیمت محصولات پتروشیمی در بورس و بازار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اختلاف 40 درصدی قیمت محصولات پتروشیمی در بورس و بازار

اختلاف 40 درصدی قیمت محصولات پتروشیمی در بورس و بازار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ایستانیوز: مدیرعامل واحد تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی گفت‌:حدود 30 درصد مواد پلی اتیلن مورد صنایع بهداشتی و شوینده به منظور بسته بندی محصولات از بازار آزاد تامین می شود

علی نقیب در حاشیه جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی افزود : البته این مربوط به شرکت های کوچک و متوسط است که در سامانه بهین یاب، جایگاهی ندارند ، از این رو مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار آزاد و با نرخ های غیرمعقول تهیه می کنند.
این فعال تولیدی گفت : اینکه هفته گذشته وزیر صنعت در شورای گفتگو گفته است واحدهای تولیدی کوچک و متوسط می توانند از خریداران بورس خرید کنند برای ما مشخص نیست زیرا رسمی اعلام نشده است اما قیمت بازار آزاد با قیمت بورس کالا 30 تا 40 درصد اختلاف دارد.
وی گفت : اگر تولیدکننده بتواند مواد اولیه را مستقیم از بورس یا تولید کنندگان محصولات پتروشیمی تهیه کند ، قیمت ها افت می کند و واسطه ها حذف می شود.
نقیب افزود : محصولات پتروشیمی به صورت زیاد صادر می شود در حالی که در داخل کشور برای تهیه این محصولات با واسطه گری و دلال بازی روبرو هستیم.
وی گفت : ضوابط غیرکارشناسی حاکم بر سامانه بهمین یاب دست تولیدکننده واقعی را از بازار محصولات پتروشیمی کوتاه کرده است.
این فعال تولیدی افزود : اگر چه ضوابط سامانه بهین یاب به بعضی از تولیدکنندگان پلاستیک و بطری ها اجازه می دهد این مواد را از بورس تهیه کنند اما به علت ضوابطی مانند تامین مالی و پروانه های متعدد، عمده این تولیدکنندگان نمی توانند مواد اولیه خود را از بورس خریداری کنند.
نقیب گفت : آنچه که مسلم است 30 تا 40 درصد مواد پلی اتیلن در بازار را کسانی خرید و عرضه می کنند که مجوزهای سامانه بهین یاب را دارند اما در بازار سیاه با سود گزاف عرضه می کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |