جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 66698 18:09 1396/05/22
اخبار کوتاه

اخبار کوتاه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه

اخبار کوتاه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آمادگی ایران برای همکاری با صنعت خودروسازی آذربایجان

یکی از مقامات انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو در ایران از آمادگی قطعه سازان ایرانی برای همکاری با همتایان خود در جمهوری آذربایجان خبر داد. محمدرضا نجفی منش – دبیر انجمن قطعه‌سازان خودروی ایران – در گفتگویی با خبرگزاری ترند، با اشاره به همکاری‌های کنونی میان خودروسازان این دو کشور، ایران خودرو وAzEuroCar، اظهار کرد که قطعه‌سازان ایرانی می‌توانند با همکاری صنعتگران آذربایجانی فعالیت کنند.وی در ادامه افزود: شرکت‌های ایرانی و اروپایی در حال حاضر بیش از ۵۰ جوینت ونچر برای تولید قطعات خودرو در ایران تشکیل داده‌اند.طبق گزارش آذرنیوز، ایران خودرو و AzEuroCar LLC در سال ۲۰۱۶ ، توافق‌نامه‌ای را برای ساخت یک کارخانه مشترک خودرو در منطقه صنعتی نفتچالای آذربایجان امضا کرده بودند.این کارخانه با ظرفیت تولید حدود ۱۰ هزار خودرو در سال، چهار مدل ایرانی سمند، سورن، رانا و دنا را تولید خواهد کرد. این پروژه ۱۵ میلیون دلار ارزش دارد و حدود ۲۵ درصد آن از سوی طرف ایرانی سرمایه گذاری خواهد شد.

 

افزایش ۲۳۰ درصدی درآمد چایکاران

رییس سازمان چای از پرداخت ۶۶ درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت درآمد آنها در سال گذشته نسبت به ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم ۲۳۰ درصد افزایش یافته و از هکتاری ۲.۵ میلیون تومان به ۱۱.۵ میلیون تومان رسیده است.محمدولی روزبهان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بالغ بر ۸۲ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران به ارزشی بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان خریداری شده که تاکنون با پرداخت بیش از ۲۱ میلیارد تومانی اخیر، ۱۰۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران معادل ۶۶ درصد را پرداخت کرده‌ایم.وی با بیان اینکه میزان تولید برگ سبز چای و چای خشک در سال جاری به اندازه سال گذشته خواهد بود، افزود: درآمد چایکاران طی سال‌های گذشته نسبت به قبل از افزایش چشمگیری و قابل ملاحظه ای داشته است. به گونه ای که در سال ۹۱ درآمد حاصل از تولید و برداشت چای ۴۵ میلیارد تومان بود که این مبلغ در ازای هر هکتار باغ چای به حدود ۲.۵ میلیون تومان می‌رسید و در سال پایانی دولت گذشته این درآمد به ۷۰ میلیارد تومان رسید حال آنکه درآمد چایکاران سال گذشته با رشد ۲۳۰ درصدی به ۲۳۴ میلیارد تومان رسید.رییس سازمان با بیان اینکه ۸۵۰ درصد سرمایه‌گذاری در صنعت چای طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ افزایش یافته است، ادامه داد: برگ سبز چای تولید شده در سال جاری از نظر کیفی وضعیت خوبی داشته به گونه ای که ۵۵ درصد آن درجه ۲ و ۴۵ درصد درجه یک بوده است. از نظر پرداخت مطالبات نیز وضعیت نسبتا مناسبی وجود دارد چرا که بالغ بر ۵۰ درصد بهای برگ سبز چای به چین بهاره این محصول برمی‌گردد که در اردیبهشت ماه رخ می دهد. در این راستا با حمایت دولت و همکاری و مشارکت کارخانه‌های فرآوری چای، می‌توان گفت که اکثر کشاورزان مطالباتشان را تا تیرماه دریافت کرده‌اند و در ادامه نیز با تامین اعتبار آن مابقی این مطالبات به زودی پرداخت می‌شود.

   

رتبه اول ایرتویا در خدمات پس از فروش

در جدیدترین گزارش سالانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در خصوص ارزیابی خدمات پس از فروش شرکت های عرضه کننده خودرو در سال ۹۵، شرکت ایرتویا موفق به کسب رتبه اول خدمات پس از فروش میان وارد کنندگان خودرو در کشور شده است.به گزارش پرشین خودرو، در این گزارش،۴۰ تولید کننده و وارد کننده خودروهای سبک و سنگین مورد بررسی قرار گرفتند و یک میلیون و دویست و سی و هفت هزار مشتری (شامل ارزیابی عملکرد و سنجش رضایت) در این ارزیابی ها شرکت داشتند. همچنین ارزیابی میدانی در ارتباط با تعمیرگاه های مجاز در سراسر کشور، از ۲۳۴۸ نمایندگی مجاز صورت گرفته و در ارزیابی از رضایت مدیران نمایندگی های مجاز از عملکرد شرکت های عرضه کننده خودرو نیز ۱۸۷۸ نمایندگی مجاز شرکت داشتند. تعداد پرسنل فنی ارزیابی شده در کلیه تعمیرگاه های مجاز نیز ۲۲۹۴۸ نفر بوده اند.کلیه شرکت های عرضه کننده خودرو در کشور در ۵ زمینه مورد ارزیابی قرار گرفتند. عوامل ارزیابی در این تحقیق شامل وضعیت خدمات پس از فروش، وضعیت تعمیرگاه های مجاز، رضایتمندی مشتریان، کارایی نمایندگی ها و رضایت نمایندگی های مجاز از شرکت های عرضه کننده خودرو بوده است.

   

فروش و حمل نخستین محموله شمش فولاد چادرملو

نخستین محموله شمش فولاد چادرملو به مقصد کارخانه نورد سرمد ابرکوه حمل شد .بر اساس این گزارش کارخانه فولاد چادرملو که بهمن ماه سال گذشته بهره برداری آزمایشی خود را در مجتمع صنعتی اردکان آغاز کرد از اردیبهشت ماه امسال با خروج اولین شمش فولاد عملاً به جمع واحدهای تولید فولاد کشور پیوست . در این واحدهای تولیدی، سالیانه ۱ میلیون تن ، قابل ارتقاء تا۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد تولید می شود .برای ساخت این واحد فولادی از آخرین فناوری روز دنیا استفاده شده که ویژگی آن برخورداری از روش ( هات شارژ ) برای تولید شمش فولاد است . در این روش آهن اسفنجی پیش از سرد شدن و با دمای ۶۰۰ درجه مستقیماً وارد کوره های ذوب در کارخانه فولاد می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |