پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 56393 19:27 1395/12/20
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۱ اسفند ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۱ اسفند ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۱ اسفند ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۱ اسفند ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رکوردشکنی جهانی صنعت خودروی ایران

تولید خودرو ایران در سال میلادی گذشته از یک میلیون دستگاه گذشت و ایران رتبه نخست جهان از نظر رشد تولید در این سال را به خود اختصاص داد.اتحادیه بین المللی وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد در سال میلادی گذشته تولید خودرو ایران از یک میلیون دستگاه عبور کرد و در میان تولیدکنندگان خودرو، ایران بالاترین رشد تولید را در این سال به خود اختصاص داد.بر اساس این گزارش یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۰ دستگاه خودرو در ایران طی سال ۲۰۱۶ تولید شد. بر اساس این گزارش رتبه ایران از نظر تولید خودروهای سواری ۱۴ و از نظر تولید خودروهای تجاری ۲۱ بوده است. اما به لحاظ رشد تولید خودرو رتبه نخست جهان به ایران اختصاص داشته است.  

راه اندازی ۲۵ طرح بزرگ صنعتی اقتصاد مقاومتی

معاون وزیر صنعت از راه اندازی ۲۵ طرح صنعتی ازمجموع ۳۶ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: از میان طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد، تا پایان امسال۵۴۰۰ طرح به بهره برداری می‌رسد.به گزارش مهر، حسین ابویی مهریزی گفت: در برنامه ای که به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارایه کردیم از میان طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد که حدود ۸ هزارو ۵۰۰ طرح در سراسر کشور بوده تا پایان امسال ۵ هزارو ۴۰۰ طرح آن به بهره برداری خواهد رسید و ۲۵ طرح از ۳۶ طرح ملی نیز افتتاح شده است. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت افزود: به طور متوسط هر ماه ۴۵۰ طرح از ۸ هزارو ۵۰۰ طرح را به بهره برداری رسیده اند. ابویی مهریزی با بیان اینکه دریافت هرگونه تسهیلات بانکی برای طرح رونق فقط از طریق ورود به سامانه بهین یاب وزارتخانه صورت می پذیرد، افزود: این سامانه در ۳۲ استان کشور بطور کامل فعال است.  

تولید ۲ مینی‌بوس متوقف شد

بهمن ماه امسال تولید دو مدل مینی‌بوس در خودروسازان داخلی متوقف شد.به گزارش ایسنا، در این مدت تولید مینی‌بوس اویکو شرکت پیشرو دیزل‌ آسیا با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از سه دستگاه در بهمن ماه سال گذشته به صفر رسید.همچنین تولید مینی‌بوس دیزلی KLQ۶۶۰۸ شرکت آکیا دویچ نیز ۱۰۰ درصد کاهش یافته و از دو دستگاه در بهمن ماه ۱۳۹۴ به صفر کاهش یافت.به غیر از این دو خودرو تولید باقی مینی‌بوس‌های تولیدی در خودروسازان داخلی با افزایش همراه بوده است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |