پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 24825 17:57 1394/10/28
اخبار کوتاه کسب وکار ۲۹ دی

اخبار کوتاه کسب وکار ۲۹ دی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب وکار ۲۹ دی

اخبار کوتاه کسب وکار ۲۹ دی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

همکاری ریلی و خودرویی ایران و چک

همکاری ایران و جمهوری چک در زمینه تولید خودرو، حمل و نقل ریلی و ماشین آلات در نشست مشترک وزیران صنعت دو کشور مورد بررسی قرار گرفت . یان ملادک گفت: پتانسیل زیادی برای توسعه همکاری های دو کشور وجود دارد و در این سفر، هیات اقتصادی جمهوری چک که حدود ۶۰ نفر هستند ، توسعه روابط را جستجو می کنند. نعمت زاده نیز اظهار داشت : ایران در همکاری های پیش رو به دنبال سرمایه گذاری های بلند مدت و مشترک است و قوانین کشور نیز از آن حمایت می کند.  

توقف تولید ۳ وانت

تولید سه مدل وانت در خودروسازان داخلی متوقف شد.به گزارش ایسنا، براساس گزارش وزارت صنعت آذر ماه امسال تولید وانت باردو ایران خودرو تبریز با کاهش صد درصدی از ۷۲۶۰ دستگاه در آذر ۱۳۹۳ به صفر رسید.در این مدت تولید وانت وینگل دوکابین تک دیفرانسیل شرکت سازه‌های خودرو دیار با کاهش صد درصدی از ۶۱ دستگاه در آذر ۱۳۹۳ به صفر رسید.آذر ماه امسال تولید وانت مزدا تک کابین گروه خودروسازی بهمن با کاهش صد درصدی از دو دستگاه در آذر ۱۳۹۳ به صفر کاهش یافت.  

فروش اقساطی خودرو به نفع قطعه‌سازان نبود

مدیرعامل یک شرکت قطعه‌ساز البرزی از فعالیت ۱۷۰ واحد تولیدی قطعات خودرو در البرز خبر داد.علی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر نبود سرمایه در گردش به مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی استان تبدیل شده است.وی ابراز کرد: در حال حاضر که بازار خرید خودرو در کشور در حالت رکود است، تعدادی زیادی از این واحدها تولید خود را متوقف کرده‌اند یا در آستانه منحل شدن هستند. هرچند دولت چندی پیش طرح فروش اقساطی خودرو را اجرایی کرد ولی این طرح به سود قطعه‌سازان نبود و صرفا به فروش اتومبیل‌های در انبار مانده منتهی شد.  

لزوم ساماندهی قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی و دامی

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در تذکری به وزیر کشاورزی بر لزوم ساماندهی قیمت عمده‌فروشی محصولات کشاورزی و دامی تأکید کرد و گفت: با این اقدام شاهد تکرار تجارب تلخی مانند قیمت سیب‌زمینی و سایر تولیدات برای کشاورزان نخواهیم بود.به گزارش ایسنا، غلامرضا نوری به اهتمام به وجود آمده درباره ساماندهی چاه‌های کشاورزی گفت که از وزیر نیرو تقاضا دارم نسبت به اجرای قانون مربوط به صدور اسناد عادی چاه‌های کشاورزی دستورات مقتضی را صادر کنند تا مشکل کشاورزان حل شود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |