چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 33289 18:48 1395/03/07
اخبار کوتاه کسب و کار ۸ خرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۸ خرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۸ خرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۸ خرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

«سایپا» فعلا خودروهایش را گران نمی کند

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا گفت: هنوز در مورد اجرای مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو تصمیم نگرفته‌ایم.تقی‌زاده اظهار داشت:‌ این موضوع در ستاد عالی فروش سایپا و هیأت مدیره مورد بررسی قرار خواهد گرفت و هر تصمیمی که اتخاذ شود در فروش محصولات اعمال خواهد شد.تقی‌زاده در پاسخ به این سؤال که با توجه به رکود موجود در بازار خودرو، آیا افزایش قیمت خودرو باعث کاهش تقاضای خرید نخواهد شد؟ گفت: ما رکودی را لمس نمی‌کنیم و در حال حاضر پذیرش روزانه برای خرید محصولاتمان تقریباً دو برابر میزان تولیدمان است.  

تولید پایین، نقطه ضعف صنعت روغن زیتون ایران

دبیر انجمن روغن نباتی ایتالیا، نقطه ضعف صنعت روغن زیتون ایران را سطح تولید پایین در مقیاس های روز دنیا و نقطه قوت روغن زیتون ایران را میزان کیفیت بالای این محصول ذکر کرد و گفت: ایران باید با افزایش حجم تولید، راه‌های صادرات روغن‌ زیتون را برای محصولات خود باز کند. «آندریا کاراسی» در دیدار با اعضای انجمن صنایع غذایی ایران، حجم تولید روغن زیتون ایتالیا را ۵۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: از این میزان، ۴۰۰ هزار تن صادر می شود. وی گفت: این شورا هرساله جلسات خود را در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌کند که نخستین جلسه سال جدید میلادی آن پیرامون انواع روغن زیتون، میزان تولید و صادرات و پیشرفت‌های این صنعت در ایران برگزار کرد.  

 رونق دوباره ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی کشور در سالجاری

معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: با توجه به برنامه ریزی دولت تدبیر و امید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، فعال سازی و رونق ۱۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی تا پایان سال در برنامه قرار دارد.محسن صالحی نیا با اشاره به فعالیتهای این وزارتخانه در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل شده افزود: یکی از مشکلات این واحدها در سالهای اخیر استفاده نکردن از ظرفیت ها بوده است.وی با تاکید بر لزوم استفاده از حداکثر ظرفیت این واحدها برای رشد اظهار کرد: براساس نتایج به دست آمده از کارگروههای تسهیل استانها علت افزون بر ۷۵ درصد مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به نقدینگی، مباحث مالیاتی و تامین اجتماعی است.  

۳ غول آمریکایی در تست تصادف مردود شدند

فورد موستانگ، شورولت کامارو و دوج چلنجر، از لحاظ سرعت، شتاب، قدرت فوق‌العاده‌ی موتور و البته طراحی جذابشان سال‌ها است که تبدیل به یکی از آرزوهای هر علاقمند به خودرو شده‌اند.به گزارش «پرشین خودرو»، علاقمندان به سه خودروی اصیل آمریکایی، آنها را تنها برای رانندگی آرام در شهر‌ها خریداری نمی‌کنند پس خودروهای اینچنینی به راحتی می‌توانند به سرعت‌های بالا دست یابند. ممکن است با خود فکر کنید که خودرویی مانند چلنجر هلکت که ۷۰۷ اسب‌بخار قدرت دارد حتماً دارای بیشترین لوازم ایمنی و بهترین حالت طراحی پلتفرم و شاسی برای دریافت ضربات ناشی از تصادفات است، اما باید گفت در طی تست‌هایی که سازمان ایمنی بزرگ‌راه‌های آمریکا (IIHS) بر روی این خودرو‌ها انجام داده است، هیچ کدام از آنها نتوانسته‌اند به حدنصابِ مورد نظر این سازمان دست یابند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |