سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 30839 18:19 1395/02/03
اخبار کوتاه کسب و کار ۴ اردیبهشت

اخبار کوتاه کسب و کار ۴ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۴ اردیبهشت

اخبار کوتاه کسب و کار ۴ اردیبهشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فقدان کنترل کیفیت محصولات کشاورزی عامل بی اعتمادی خریداران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بی توجهی به کنترل کیفیت، اعمال تعرفه های متعدد، خشکسالی و تغییر سیستم الگوی کشت را از عوامل مهم کاهش ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته برشمرد.عباس رجایی در گفت و گو با ایرنا، یکی از دلایل کاهش صادرات محصولات کشاورزی را نبود کنترل کیفیت کافی در مجتمع های تولیدی ذکر کرد و گفت: این امر باعث بی اعتمادی خریداران خارجی محصولات کشاورزی کشورمان و از دست دادن بازارها می شود.وی یکی دیگر از موانع پیش روی صادرات محصولات کشاورزی را وضع مقررات مختلف عنوان کرد.  

تقلب بزرگ شرکت میتسوبیشی ژاپن!

شرکت خودروسازی میتسوبیشی پذیرفت که در آزمایش موتور بیش از ۶۰۰ هزار خودرو دستکاری کرده است.عصر ایران به نقل از یورونیوز نوشت: «شرکت میتسوبیشی، شانزدهمین تولید کننده خودرو در جهان روز چهارشنبه پذیرفت در آزمایش موتور بیش از ششصد هزار خودرو دستکاری کرده و نتیجه آنها را تغییر داده است.مدیر شرکت میتسوبیشی در یک نشست خبری در این باره عذرخواهی کرد و گفت: «فهمیدیم آزمایش‌ها به نحوی انجام شده که مصرف سوخت را کمتر از واقعیت نشان دهد. همچنین روشی که این آزمایش‌ها بر مبنای آن انجام شده است با مقررات ژاپن همخوانی ندارد. ما تأسف عمیق خود را از این بابت به مشتریان و سهامدارانمان ابراز می‌کنیم.»به دنبال انتشار این خبر سهام شرکت میتسوبیشی پانزده درصد سقوط کرد.    

افزایش قیمت پیامد آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان معتقد است که آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو باعث افزایش قیمت‌ها شده و برخلاف منافع مصرف‌کنندگان است.محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خودروسازان سابقه بدی در رعایت حقوق مصرف‌کنندگان دارند.وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: خودروهای داخلی در مقایسه با قیمت‌ها، کیفیت پایینی دارند.جعفری ادامه داد: در این شرایط اگر قیمت‌گذاری خودرو آزاد شود شاهد رشد بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود.وی افزود: بنابراین به جای آزادسازی قیمت خودرو باید شورای رقابت وارد عمل شده و قیمت خودروهایی که کیفیت پایینی دارند را کاهش دهد.  

بازگشت ۴ هزار هکتار از باغات چای به چرخه تولید

رئیس سازمان چای با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی برگ سبز تصویب شده و احتمالا هفته آینده اعلام می‌شود، گفت: در دو سال اخیر حدود ۴ هزار هکتار از باغات چای به چرخه تولید برگشتند.محمدولی روزبهان در گفتگو با مهراظهارداشت: کمیسیون‌های مربوطه نرخ را تعیین و تصویب  کرده‌اند و به احتمال زیاد در هفته آینده شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای را اعلام خواهد کرد.وی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه نرخ خرید تضمینی ۵۰ درصد افزایش یابد، افزود: قطعا دولت در فکر اینکه قیمت افزایش پیدا کند، هست.  

تبدیل ضایعات کشاورزی به سوخت های زیستی

یک محقق ایرانی مقیم سوئد موفق شد ضایعات کشاورزی را به سوخت های زیستی و مواد تبدیل کرده و با تحقق این موضوع جایزه بیست و نهمین جشنواره خوارزمی را از آن خود کند.محمد جعفر طاهر زاده در گفتگو با مهر گفت: یکی از معضلات بخش کشاورزی، تولید انواع پسماندها و ضایعات است که در نهایت بدون استفاده می مانند.وی افزود: این پسماندها و بقایا به عنوان فراوان ترین منابع تجدیدپذیر برای تولید انواع فرآورده های با ارزش از قبیل کودهای آلی، سوخت های زیستی، حلال های آلی و سبز و آمینو اسیدها استفاده می شود.این محقق عنوان کرد: اما تولید مواد با ارزش از این پسماندها به دلیل ساختار پیچیده آنها بسیار هزینه بر و وقت گیر است.  

اعلام آمادگی ۱۳ سرمایه‌گذار برای سرب و روی مهدی‌آباد

مدیرمجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: با انتشار فراخوان جذب سرمایه گذاری برای سرب و روی مهدی آباد، ۱۳ متقاضی در قالب کنسرسیوم های معتبر اسناد پیش ارزیابی را تکمیل و تحویل داده اند.به گزارش ایلنا، «امین صفری» گفت: این فراخوان به منظور ایجاد کارخانه های فرآوری با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی به همراه ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب–نقره و استخراج و باطله برداری از معدن مهدی آباد، سوم بهمن ۹۴ منتشر شد.صفری افزود: اغلب متقاضیان از شرکت معتبر خارجی از جمله سوئیس، فنلاند، استرالیا، چین ، روسیه و ... حضور دارند ضمن اینکه استقبال شرکت های معتبر و توانمند داخلی نیز چشمگیر بوده است.  

روسیه بازار جدید صنایع‌پلاستیکی ایران

عضو هیئت مدیره تعاونی صنایع پلاستیک استان تهران گفت: بازار صادراتی ما با باز شدن ال‌سی‌ها و سوئیفت بهتر شده است.مسعود شیرازیان در گفت‌وگو با ایلنا تاکید کرد: تا قبل از تحریم بخش جزیی محصولات مورد نیازمان را وارد می‌کردیم و هر نمایشگاهی شرکت می‌کردیم به دلیل تحریم نمی‌توانستیم انتقال پول داشته باشیم ولی الان که تحریم‌ها برداشته شده اوضاع بهتر شده است. شیرازیان روسیه را بازار جدید صنایع پلاستیک ایران بعد از تحریم عنوان کرد و گفـت: تاکنون بیش از ۸ هزار تن صادرات داشته‌ایم.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |