شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 30682 19:15 1395/01/30
اخبار کوتاه کسب و کار ۳۱ فروردین

اخبار کوتاه کسب و کار ۳۱ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۳۱ فروردین

اخبار کوتاه کسب و کار ۳۱ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پارس خودرو دوباره ۴ ستاره شد

خودروی پارس تندر که محصول شرکت پارس خودرو است پس از تندر ۹۰این شرکت، موفق به دریافت عنوان ۴ستاره کیفی در ارزشیابی ملی شد. بهنام خلج، معاون کیفیت شرکت پارس خودرو با بیان این مطلب افزود: براساس ارزشیابی شرکت بازرسی  کیفیت و استاندارد ایران, خودرو پارس تندر شرکت پارس خودرو موفق به کسب عنوان چهارستاره کیفی در گروه خودرو های داخلی با  قیمت بین ۲۵تا۵۰ میلیون تومان شد.  

گیاهان مرتعی شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها گفت: طرح شناسنامه‌دار کردن گیاهان مرتعی عرصه‌های منابع طبیعی در کشور، اجرا می‌شود. ابوالفضل یاوری در شست انجمن‌های صنفی مرتع‌داران استان اظهار کرد: در این طرح مطالعاتی، امکان سنجی گیاهان مرتعی انجام شده و یک مجموعه نسبتا کامل و جامعی از گیاهان دارویی مناطق مختلف در یک مجموعه جمع‌بندی می‌شود.  

واردات گندم برای مصرف داخل همچنان ممنوع است

مدیرکل دفتر ساماندهی و توسعه تجارت معاونت بازرگانی وزارت کشاورزی گفت: برای تأمین نیاز داخلی نیازی به واردات گندم نیست اما برای صادرات و استفاده از ظرفیت کارخانه‌های آردسازی واردات موقت گندم انجام می‌شود.جمال مدرسی در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با واردات گندم با بیان اینکه در این رابطه چند موضوع مطرح است، گفت: یک بحث در این رابطه توسط وزیر جهاد کشاورزی مطرح شده، و آن تأمین نیاز داخل از محل تولیدات و عدم نیاز به واردات گندم است.وی افزود: بحث دیگر در رابطه با واردات گندم که قانونگذار برای آن قانون گمرکی در نظر گرفته، واردات موقت گندم برای استفاده از ظرفیت‌های صنایع داخل در راستای صادرات است.  

تولید ۲۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن

شرکت های بزرگ معدنی ایران طی سال ۹۴، بیش از ۲۵ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور شامل گل گهر، چادرملو، سنگان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سنگ آهن مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان اسفندماه سال گذشته، ۲۵ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۸۹۸ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۳، حاکی از افزایش ۳ دهم درصدی آن است.در میان شرکت های تولیدکننده، «گل گهر» ۱۰ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۹۲ تن، «چادرملو» ۸ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۹۲۲ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۳ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۷۱۰ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۲ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۷۹۱ تن و «سنگان» ۹۳۵ هزار و ۳۸۳ تن بود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |