جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 29424 17:04 1394/12/26
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۷ اسفند

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۷ اسفند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۷ اسفند

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۷ اسفند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تکلیف مذاکره سایپا و رنو اوایل سال آینده مشخص می‌شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: اوایل سال ۱۳۹۵ مذاکره با شرکت رنو نهایی خواهد شد. جمالی درحاشیه مراسم آغاز طرح خدمات و امداد نوروزی گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: مذاکرات خارجی سایپا ادامه دارد و در پساتحریم ما شرایط فعالیت را تعیین می‌کنیم.وی با بیان اینکه خارجی‌ها شرایط ما را پذیرفته‌اند خاطرنشان کرد: مشارکت و سرمایه گذاری در ایران از جمله شروط ما برای همکاری با خودروسازان خارجی خواهد بود. ضمن آنکه موضوع کیفیت محصولات و صادرات نیز در همکاری‌های خارجی در اولویت قرار دارد.مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: طبق یکی از شروط تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت دوره عمر خودروهای خارجی که در ایران تولید خواهد شد حداکثر سه سال خواهد بود.  

پیشنهاد قبرس برای تولید برق از مزارع کشاورزی ایران

وزیر کشاورزی، توسعه روستایی و محیط زیست قبرس با بیان اینکه در بخش کشاورزی باید به بحث محیط زیست نیز توجه شود گفت: تولید برق از انرژی‌های تجیدی پذیر را باید مورد توجه قرار داد به طوری که از مزارع کشاورزی ایران نیز می‌توان برق تولید کرد.نیکوس در گفت و گو با تسنیم ظهار کرد: به دنبال همکاری‌ها و مبادله اطلاعات خود با ایران در بخش مختلف کشاورزی از جمله دامپروری هستیم.نیکوس با تاکید بر لزوم ارتقاء سیستم‌های آبیاری بخش کشاورزی گفت: آبیاری‌های در زمین‌های کشاورزی باید برای رسیدن به کشاورزی پایدار انجام شود و ما در این زمنیه‌‌ها با ایران صحبت می‌کنیم.  

 بلاتکلیفی طرح‌های ریلی به دلیل خلف وعده ذوب‌آهن

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به انتشار "اخبار کذب توسط ذوب‌آهن برای پوشش ضعف عملکرد در تولید ریل ملی"،گفت:به‌دلیل خلف وعده ذوب‌آهنی‌ها طرحهای ریلی بلاتکلیف مانده و در این شرایط ذوب‌آهن از ما درخواست شمش فولاد کرده است.علی نورزاد در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر این‌که همواره یکی از حامیان پروژه تولید ریل ملی بوده‌ایم، اظهار کرد: با توجه به سهولت خرید داخلی، عدم نیاز به ارز و دیگر مزیتهای مترتب، این موضوع را پیگیری و حمایت کرده‌ایم. در این راستا تیرماه سال گذشته طی تفاهمنامه‌ای بین وزرای راه و شهرسازی، صنعت و تعاون تعهد خرید محصولات تولیدی شرکت ذوب آهن اصفهان را تقبل و با برگزاری جلسات هماهنگی و فنی مراحل انجام کار تولید ریل ملی را پیگیری کرده‌ایم.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |