چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 37618 18:21 1395/05/18
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۹ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۹ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۹ مرداد ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۹ مرداد ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خودروهای سنگین در جاده افت تولید

تیرماه امسال تولید انواع کامیون در ایران ۵.۳ درصد کاهش یافت. در این مدت تولید کامیون در ایران خودرو دیزل با کاهش ۲۶.۸ درصدی در سایپا دیزل نیز با افت  ۲۲.۸ درصدی و در ماموت نیز با کاهش ۷۵ درصدی همراه شد. درآذهایتکس البته این افت صد درصدی اعلام شد.با این حال درکاریزان خودرو و گروه بهمن برخلاف سایر شرکتها تولید افزایش یافته است.  

احتمال آزاد شدن واردات زیتون

تعرفه واردات زیتون کنسروی در حالی روز گذشته از سوی هیات وزیران از ۴۰ درصد به ۵۵ درصد افزایش یافت که واردات این محصول حدود پنج سال است که از سوی وزارت جهاد کشاورزی ممنوع شده است و رئیس انجمن روغن زیتون و زیتون شور معتقد است که این اقدام ممکن است در پی آزاد شدن زیتون کنسروی ناشی از کاهش تولید صورت گرفته باشد. محمدرضا هاتفی مینایی -رئیس انجمن روغن زیتون و زیتون شور- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: مشخص نیست که این افزایش تعرفه  واردات این میوه ممنوعه با چه هدفی صورت گرفته است.به گفته وی با توجه به کاهش مجدد تولید زیتون و با توجه به ممنوع بودن واردات آن تغییرتعرفه واردات این محصول می تواند به دلیل آزاد شدن واردات این محصول باشد و ممکن است درآینده نزدیک واردات این محصول آزاد شود.  

ضرورت استفاده از تکنیک‌های علمی درکشاورزی

قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: پررنگ تر شدن توانایی های محققان در تولید یک ضرورت است. غلامحسین طهماسبی در مراسم پنجاهمین سال احداث ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند بیان کرد: عمده تلاش‌های محققان در طول این مدت در راستای معرفی ارقام مختلف برای افزایش تولید، ارقام مقاوم به تنش های محیطی و  آفات و بیماری های منطقه بوده که حاصل تلاش آنها در اختیار جامعه کشاورزی کشور قرار گرفته است.قائم مقام معاون وزیر در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تشریح کرد: فعالیت‌های ترویجی، انتقال دانش فنی و تولید در آیین نامه های تحقیقات کشور گنجانده شده و می خواهیم تا شرایطی ایجاد شود که محققان در مسیر انتظارات موسسه تحقیقات کشور حرکت کنند.طهماسبی تاکید کرد: ما متولی تامین غذا و محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور هستیم؛‌ بنابراین از تمامی تکنیک ها و روش های موثر در تولید، موظف هستیم که استفاده کنیم.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |