جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 41244 17:19 1395/07/07
اخبار کوتاه کسب و کار ۸ مهر ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۸ مهر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۸ مهر ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۸ مهر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تولید سالمون نروژی در ایران

وزیر شیلات نروژ با اشاره به اینکه ماهی سالمون نروژ در دنیا بی نظیر است، گفت که آمادگی داریم تا به طور مشترک این نوع ماهی را در ایران تولید کنیم. به گزارش ایرنا، پرسنت برگ که به همراه ۱۰۰ کارشناس از ۶۲ شرکت تولیدی این کشور به ایران سفر کرده، اظهار علاقه کرد تا در این سفر در بخش دولتی و خصوصی مبادلات داشته باشند و ۲ کشور از تجربیات یکدیگر بهره ببرند. وی در این نشست گفت: آماده امضای تفاهم نامه با سازمان دامپزشکی ایران هستیم تا آغازی بر یک شراکت پایدار در بخش دولتی باشد. وی افزود: ایران برای کشور نروژ بازار بسیار جذابی است و ما می توانیم ماهی سالمون با کیفیت خودمان را به ایران بفروشیم و معتقدیم که ایرانی ها شایسته خوردن بهترین ماهی دنیا هستند.  

وعده اعطای تسهیلات به ۲۰ هزار واحد صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از پرداخت ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در قالب طرح رونق تولید خبر داد. به گزارش از شاتا، محمد رضا نعمت زاده گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ فقره از این تسهیلات در قالب طرح احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال و بقیه نیز به صورت مستقیم به ۵ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دیگر پرداخت شده است. وی گفت: ۲۵ درصد صنایع و نیمی از منابع مالی کشور در استان تهران مستقر است که این امر نیاز ویژه با این استان را طلب می کند. وی با بیان اینکه ۴۰  درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به واحدهای کوچک و متوسط است، افزود: پیش بینی می شود با این روند در مجموع ۲۰ هزار واحد صنعتی تسهیلات دریافت کنند.  

بازگشت۲هزار و۷۸۲ واحدمستقر صنعتی به چرخه تولید

معاون وزیر صنعت گفت: در دولت تدبیر و امید تاکنون ۲هزار و ۷۸۲ واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی که راکد و تعطیل بوده اند به چرخه تولید بازگشته اند. علی یزدانی در گفت وگو با ایرنا افزود: این واحدهای تولیدی احیا شده در حال حاضر دوباره در خدمت تولید کشور قرار گرفته اند. وی در ادامه از روان سازی فرایند های مربوط به واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی در قالب حق انتفاع و بهره برداری و بخشودگی جرائم مربوط به قرارداد با سرمایه گذاران به عنوان سیاست های مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با این اقدام به دنبال تقویت بخش تولید بویژه در بخش صنایع متوسط و کوچک هستیم.

هزینه نگهداری گاو سمینتال کمتر از سایه نژادها است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توسعه گاو سمینتال بهره‌وری شیر و گوشت افزایش یافته و امیدواریم در این مساله به تعادل عرضه این محصولات در بازار منجر شود. به گزارش ایلنا، محمود حجتی در آیین افتتاح نخستین مجمتع دامپروری نژاد سمینتال در آبیک قزوین بیان داشت: تا پیش از این گوشت دام سنگین از نژاد هلشتاین تامین می‌شد اما با پیگیری‌ها و بررسی‌های کارشناسان نژاد سمینتال وارد کشور شده که مزایای بالاتری نسبت به سایر نژادهای رایج دارد و هزینه نگهداری و خوراک این نژاد برای پروار شدن به مراتب پایین‌تر است. او در ادامه گفت: گوساله سمینتال در عرض ۱۲ ماه به وزن ۶۰۰ کیلوگرم می‌رسد اما در نژادهای دیگر به ۱۸ ماه زمان نیاز است.  

وقتی قانون در خدمات خودرویی رعایت نمی‌شود!

آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش در هیات دولت به تصویب رسیده و اوایل امسال از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شد. براساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو هنوز نسبت به طرح‌ریزی و اجرای مکانیزم سیستماتیک پرداخت "خسارت خواب خودرو" اقدام نکرده‌اند. براساس نتایج این ارزیابی، تنها تعداد معدودی از شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در ایران صرفا در صورت دریافت شکایت مشتری، نسبت به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه اقدام می‌کنند که این موضوع ناقض الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در این زمینه است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |