پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 55312 17:54 1395/12/07
اخبار کوتاه کسب و کار ۸ اسفند ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۸ اسفند ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۸ اسفند ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۸ اسفند ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معدن از تسهیلات ۱۶هزار میلیاردی محروم ماند

بخش معدن در شش‌ماهه اول سال ۹۵ در زیرگروه صنعت به رشد ۵۳٫۸ درصد رسید و فعالان بخش معدن معتقدند این رشد جبران‌کننده رشدهای نامطلوب چهار سال گذشته نیست و بخش معدن به حمایت بیشتری نیاز دارد. به گزارش معدن نامه، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن در گفت‌وگویی دراین‌باره گفت: بانک‌ها عملکرد مطلوبی درزمینهٔ تسهیلات دهی به واحدهای تولیدی معدنی در سال جاری نداشتند. بخشی از این عملکرد نامطلوب به دلیل مشکلات خاص بانک‌ها در یک سال گذشته است.عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران تاکید کرد: بخش معدن در سال جاری به معنای واقعی از حمایت بانک‌ها در توسعه به دلیل مشکلات بانک‌ها در گردش تسهیلات محروم مانده است. تسهیلات دهی به واحدهای معدنی یک مسئله حیاتی است.  رییس خانه معدن گفت: از تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته‌شده، هیچ تسهیلاتی به بخش معدن پرداخت‌نشده است. بخش معدن در این مورد به‌طور کامل در سایه بود.  

چوب دلالان، لای چرخ کارخانه‌های فرآوری زیتون

با وجود اینکه به اندازه کافی تولید زیتون در کشور داریم، اما به‌دلیل حضور گسترده دلالان، بخش زیادی از این محصول به کارخانه‌ها نمی‌رسد و در شرایط غیراستاندارد عمل‌آوری و توزیع می‌شود.عضو شورای ملی زیتون در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: تولید غیراستاندارد علاوه بر اینکه سلامت جامعه را با مشکل روبه‌رو می‌کند، باعث از دست رفتن بازارهای داخلی و صادراتی می‌شود.نادر جلالت با اشاره به افزایش قیمت روغن و کنسرو زیتون، خواستار برنامه‌ریزی دولت برای واردات شد و افزود: هم‌اکنون فصل برداشت زیتون به پایان رسیده و بخش زیادی از این محصول در دست دلالان است و واردات در مقطع زمانی کنونی می‌تواند با تعادل بخشیدن به قیمت‌ها، جولان دلالان در بازار را مهار کند.وی تأکید کرد: این واردات به هیچ وجه به تولیدکنندگان زیان نمی‌رساند، زیرا محصول از دست باغداران خارج شده و در اختیار دلالان قرار دارد.جلالت با بیان اینکه افزایش قیمت یک محصول کاهش مصرف را به همراه دارد، ادامه داد: روغن زیتون از محصولاتی است که مصرف آن سلامت جامعه را به همراه دارد. به همین دلیل کنترل قیمت و حفظ سطح مصرف این محصول از اهمیت زیادی در کشورهای پیشرفته برخوردار است.  

شاسی بلند ۱۷۲ میلیونی MG تخفیف خورد

شرکت مدیا موتورز نماینده رسمی محصولات MG در ایران با ارائه طرح فروش ویژه خود به مناسبت نوروز ۹۶، علاوه بر در نظر گرفتن تسهیلات قایل توجهی نظیر بیمه بدنه رایگان، ۳ سرویس ادواری رایگان، تخفیف ویژه خرید نقدی و اقساطی و همچنین قرعه کشی سفر دبی، مدل ۲۰۱۷ شاسی بلند MG GS را نیز با شرایط متنوع و قابل توجه روانه بازار کرده است.شاسی بلند MG GS مدل ۲۰۱۷ با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۱۷۲ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. اما با توجه به شرایط فروش ویژه مدیا موتورز ۲ میلیون تومان تخفیف نقدی نیز لحاظ می شود. این خودرو با اقساط ۱۲ و ۱۸ ماهه به فروش می رسد، به گونه ای که در شرایط ۱۲ ماهه کارمزدی برای فروش این خودرو در نظر گرفته نشده است و زمان تحویل آن ۱۴ روز کاری است.  

ایجاد مراکز توانمندسازی و تسهیل‌گری استارتاپها در ۲۰استان

رئیس مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا از راه اندازی واحدهای استانی این مرکز تا پایان سال در ۲۰ استان کشور در راستای رشد و توسعه استارتاپها خبر داد.شهلا اصولی در گفتگو با مهر، با اشاره به فعالیت‌های مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب وکارهای نوپا در ذیل سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: فعالیتهای ما در دو بخش توانمندسازی و تسهیل‌گری انجام می‌شود که در بخش توانمندسازی علاوه بر فعالیت‌های گسترده‌ای که برای آموزش انجام شده، تلاش کردیم برای نقاط مختلف کشور محرک‌های انگیزشی تعریف کنیم تا گرایش به سمت استفاده از ظرفیت‌های بومی افزایش یابد.  

برنامه سایپا برای مقابله با دلالی در بازار

فاصله قیمتی خودرو«ساندرو استپ وی» در کارخانه و بازار به حدود ۹ میلیون تومان رسیده و این مساله انتقادهای مردم را به همراه داشته است؛ شرکت سایپا برای به حداقل رساندن این تفاوت قیمت،‌ روزیکشنبه سومین مرحله از فروش اینترنتی این خودرو را آغاز می کند. سایپا برای به حداقل رساندن این تفاوت قیمت، ۲۴ بهمن ماه امسال، مرحله دوم پیش فروش اینترنتی این خودرو را اجرا کرد اما در کمتر از یک ساعت پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه از این خودرو پیش فروش شد.این در حالی است که به گفته «رضا تقی زاده» معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، این تعداد پیش فروش در حالی انجام شد که براساس گزارش های دریافت شده، ۳۶۰ هزار کاربر برای خرید این خودرو به پایگاه فروش اینترنتی سایپا مراجعه کردند.وی در گفت وگو با ایرنا اضافه کرد: سایپا محدودیت هایی برای ثبت نام قائل شده بود، از جمله اینکه هر متقاضی فقط یک بار می توانست از طریق شماره کارت ملی ثبت نام کند؛ علاوه بر این، عرضه خودرو از طریق نمایندگی ها نیز سهمیه بندی شده بود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |