جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 14360 13:26 1394/05/03
اخبار کوتاه کسب و کار 4 مرداد

اخبار کوتاه کسب و کار 4 مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار 4 مرداد

اخبار کوتاه کسب و کار 4 مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اعلام آمادگی ورود شرکت باسف آلمان به صنعت نفت ایران

مدیرعامل شرکت باسف آلمان از آمادگی این شرکت برای از سرگیری روابط خود با ایران و حضور در بازار و صنعت نفت این کشور خبر داد.به گزارش ایرنا، کرت باک گفت: این شرکت طی سفر هفته گذشته هیات به ایران، توانسته برآورد دقیق تری از ظرفیت های موجود بازار ایران برای ایجاد همکاری های مشترک با تهران به دست آورد. وی گفت: ایران نخستین دارنده ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان و چهارمین دارنده ذخایر نفت خام جهان است و صنعت پتروشیمی آن بسیار روبه جلو است و می تواند ایران را هرچه بیشتر با اقتصاد جهانی هماهنگ سازد.

در دوران پسا تحریم مونتاژ کار نشویم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:‌ در دوره پساتحریم باید مراقب بود صنایعی مثل صنایع پتروشیمی، سیمان و تابلو که در دوران تحریم بومی شدند را کنار نگذاریم و کشور را در دامن کشورهای اروپایی نیندازیم.بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: باید با تدبیر و حوصله نسبت به حضور مسئولان و شرکت های اروپایی در کشور اقدام کنیم.وی خواستار برنامه ریزی تیم اقتصادی دولت برای تامین نیازمندی های صنعت و تولید کشور در دوران پساتحریم شد و افزود:‌ باید به شدت مراقب افتادن در ورطه مونتاژکاری در صنایع مختلف باشیم. باید با نگاه به فناوری های روز، توانمندی‌های داخلی را رشد دهیم.

5 مدل اتوبوس از تولید بازماند!

تولید پنج مدل اتوبوس در شرکت‌های خودروساز داخلی متوقف شده است.به گزارش ایسنا، خرداد ماه امسال تولید اتوبوس شهری دیزل 3012 به صفر رسید.در این مدت تولید اتوبوس اسکانیا بین شهری و تولید اتوبوس سه‌محور شرکت عقاب‌افشان نیز با کاهش به صفر رسیده است. تولید اتوبوس مان R07 و اتوبوس شهری دیزلی شرکت آکیا دویچ نیز متوقف شد.

همایش ملی کیفیت امروز برگزار می‌شود

همایش ملی کیفیت با رویکرد استانداردسازی نوین و با تاکید بر حمایت از حقوق مصرف کننده روز یکشنبه در تهران در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.مهمترین محورهای این همایش شامل بررسی جایگاه و نقش مدیریت کیفیت بر رضایتمندی مشتری و مصرف کننده، بررسی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نحوه اجرای آن، بررسی پیش نویس قانون سازمان ملی استاندارد ایران با رویکرد نوین استانداردسازی، بررسی نرخ کیفیت با شاخص رضایتمندی مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات، بررسی تغییرات فضای رقابتی در شرایط پسا تحریم با تاکید بر استاندارد سازی محصولات و خدمات، جایگاه کیفیت در برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، چالش های محصولات ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی، مشتری و فرهنگ خرید محصولات دارای نشان استاندارد و کیفیت است.

وعده تیراژ 2500 دستگاهی گروه سایپا

با دستور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص افزایش تولید و در راستای اجرای برنامه "جهش تامین و تولید " تولید روزانه خودرو در گروه سایپا با فراتر رفتن از مرز2000 دستگاه در روز، به بهترین میزان در ماههای اخیر رسید و به زودی این تیراژ به 2500 دستگاه در روز خواهد رسید .به گزارش ایلنا، افزایش تولید خودرو از مهمترین برنامه ها و سیاست های گروه خودروسازی سایپا می باشد که این مهم با کمک کارگران و پرسنل این گروه و همکاری قطعه سازان محقق شده است.افزایش رکورد تولید در سایپا باعث شادمانی بسیاری از کارگران این شرکت شده است.

سیاست جذب سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید را در پیش بگیریم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرات مثبت توافق هسته‌ای اخیر بر تولید ملی کشور بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری، رونق تولید و پرهیز از افزایش واردات به کشور تأکید کرد.ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چه توافق هسته‌ای صورت می‌گرفت یا نمی‌گرفت ما باید موضوع اقتصاد مقاومتی که برای آن ریل گذاری و سیاست‌گذاری شده را در برنامه ششم بودجه‌های سالانه و قانون‌گذاری‌ها لحاظ کنیم. وی با تأکید بر لزوم اتخاذ سیاستی برای جذب سرمایه‌گذاری حمایت از تولید و پرهیز از واردات، یادآور شد: ما باید بیشتر سرمایه‌گذاری در ایران و حمایت از تولید ملی را مدنظر قرار دهیم تا بدین وسیله با معضل بیکاری نیز مقابله کنیم.

خودروسازی‌ها حیات خلوت دولت‌ها بوده‌اند!

در صورتی که صنعت خودروسازی با مدیریت بخش خصوصی اداره شود این صنعت حیات پیدا می کند البته دولت نیز در کنار بخش خصوصی می تواند از خودروسازان حمایت کرده و بر آنها نظارت کند.علی علیلو در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: صنعت خودروسازی در کشور نیازمند مدیریت خصوصی است و باید مدیریت آن از دست دولتی ها و خصولتی‌ها خارج شود تا بهبود یابد.وی افزود: صنعت خودروسازی به حیات خلوتی برای دولتی‌ها مبدل شده بود و این در حالی است که بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی تمایل به سرمایه گذاری در این صنعت دارند اما این موضوع باعث عقب نشینی آنها می‌شود.

بازار ظرفیت افزایش قیمت لبنیات را ندارد

دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی اعلام کرد: صنایع لبنی به دلیل نبود کشش در بازار، فعلا از افزایش قیمت محصولات لبنی صرف‌نظر کرده‌اند.کاوه زرگران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به دلیل رکود در بازار محصولات لبنی، با افزایش دوباره قیمت این محصولات فعالان صنعت لبنیات ضرر بیشتری خواهند کرد.وی با اشاره به افزایش هزینه دستمزد و نیروی کارگری در ابتدای سال و افزایش قیمت سوخت و حامل های انرژی در اسفند سال گذشته اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرده به همان میزان اثرگذاری افزایش هزینه‌ها، قیمت‌ها نیز تعدیل شود و تمام صنایع غذایی خواستار این تعدیل هستند اما قیمت لبنیات فعلا تغییری نمی کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |