پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 14317 13:58 1394/05/02
اخبار کوتاه کسب و کار 3 مرداد

اخبار کوتاه کسب و کار 3 مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار 3 مرداد

اخبار کوتاه کسب و کار 3 مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سقوط 100 تا 500 هزار تومانی قیمت برخی خودروها

قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار آزاد بین 100 تا 500 هزار تومان کاهش یافته است.به گزارش ایسنا، هفته‌ای که گذشت قیمت پراید SE111 معادل 100 هزار تومان، پژو 405 معادل 200 هزار تومان، پژو 206 صندوق‌دار V8 معادل 100 هزار تومان، پارس تندر 200 هزار تومان، تندر اتومات 500 هزار تومان و قیمت تندر 90 مدل E2 هم 500 هزار تومان کاهش یافت.

لزومانتقال کشت به گلخانه‌ها

مدیرکل دفتر امور گلخانه های وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای استفاده بهینه از آب و خاک، انتقال کشت محصولات سبزی، صیفی و ... از فضای باز به گلخانه ها از برنامه های اجرایی و مد نظر وزارتخانه است.به گزارش مهر، سید محمد کیایی افزود: به طور متوسط سالانه حدود هفت درصد به سطح گلخانه های کشور اضافه شده است که با روند جدید در سالهای آینده بیشتر خواهد شد.

کوددهی قطره‌ای هم ابداع شد

مخترعان ایرانی موفق به ابداع سیستم کوددهی قطره ای به روشی مدرن شدند که این روش متناسب با هر نوع آب، هوا و اقلیمی است.علی محمد طاووسی، ایده پرداز «سیستم تزریق کود متصل به لوله لاترال» در گفتگو با مهر با بیان اینکه اکنون کشاورزی مدرن یکی از مباحث پر اهمیت در کل دنیا است، گفت: کوددهی هم از روش های کشاورزی به شمار می رود که برای پربار شدن محصول از این روش استفاده می شود.

واردات لوازم خانگی بی‌معنی است

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: با افزایش تعرفه واردات کالا باید مراقب معضل قاچاق باشیم.حبیب‌الله انصاری در گفت‌وگو با تسنیم، با مثبت ارزیابی کردن افزایش تعرفه واردات لوازم خانگی به کشور، اظهار داشت: این امر به نفع تولیدکنندگان داخلی است البته به نظر بنده واردات لوازم خانگی به کشور بی معنی است زیرا در حال حاضر تولیدات ایرانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

صنعتگران زمین وکالتی نخرند!

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی به صنعتگران توصیه کرد که در شهرک‌های صنعتی زمین به صورت وکالتی نخرند چرا که این زمین‌ها قابلیت واگذاری به غیر را ندارند.فرشاد مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در همین راستا افرادی که بیش از یک تا دو سال زمین بدون کارکرد در دست‌شان باشد، قرار‌دادشان را فسق می‌کنیم.وی افزود: به این ترتیب این پول را دولت داده و نباید بگذاریم که پول دولت در دست کسانی که سرمایه‌گذاری نمی‌کنند انباشته شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |