سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 57972 17:52 1396/01/27
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۸ فروردین ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۸ فروردین ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۸ فروردین ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۸ فروردین ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

استمرار خودکفایی در گندم نشانه دانش‌محوری

عیسی کلانتری معتقد است که گرچه عملکرد دولت یازدهم در حوزه کشاورزی مثبت بوده اما مشکلاتی مانند میزان مصرف آب در این بخش و نوسانات و معضلات بازار همچنان پابرجاست.به گزارش ایسنا، وزیر اسبق کشاورزی درباره خودکفایی در تولید گندم که طی سال‌های گذشته تکرار شده است نیز گفت: اینکه وزارت جهاد کشاورزی و معانت زراعت آن با برنامه‌ای دانش‌محور توانسته‌اند طی سال‌های گذشته تولید گندم را علی‌رغم کاهش سطح زیر کشت و میزان مصرف آب افزایش دهند و این محصول را به خودکفایی برسانند یکی از کارنامه‌های موفق و عملکردهای مثبت این وزارتخانه است چرا که نه‌تنها در سال ۱۳۹۴ ایران به خودکفایی در تولید گندم رسید بلکه سال گذشته نیز این خودکفایی تکرار شد و وضعیت تولید نشان می‌دهد امسال نیز خودکفایی این محصول استراتژیک نیز ادامه دارد.  

ابطال و تعلیق پروانه استاندارد ۵۰۵ فرآورده

سال گذشته در مجموع برای ۱۳۶۰ فرآورده پروانه استاندارد صادر و پروانه ۵۰۵ فرآورده دیگر نیز تعلیق و ابطال شده است.حدود ۴۷ هزار بازرسی کارشناسان استاندارد از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان تهران انجام شده که پروانه استاندارد ۵۰۵ فرآورده تعلیق و ابطال و نیز برای ۱۳۶۰ فرآورده دیگر پروانه استاندارد صادر شده است.در بازرسی‌های انجام شده بیش از ۱۹ هزار مورد نمونه‌برداری انجام و برای آزمون نمونه‌ها از توان و تخصص آزمایشگاه‌های همکار، استاندارد و مورد تایید صلاحیت در استان استفاده شده است.این آزمایشگاه‌ها بیش از ۱۶ هزار مورد آزمون روی نمونه‌های ارسالی انجام دادند.  

تولید ۵ سواری متوقف شد

اسفند ماه سال گذشته تولید پنج مدل خودروی سواری در خودروسازان داخلی به صفر رسید. در این مدت تولید خودروی وولیکس C۳۰ شرکت خودروسازی راین با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۱۰۸ دستگاه در اسفند ۱۳۹۴ به صفر کاهش یافت.تولید خودروی ام‌وی‌ام S۱۱۰ شرکت مدیران خودرو نیز متوقف شده و از ۱۹۰۷ دستگاه در اسفند ۱۳۹۴ به صفر رسید. همچنین تولید ام‌وی‌ام ۵۳۰ دیگر محصول مدیران خودرو نیز ۱۰۰ درصد کاهش یافته و از ۱۲۹ دستگاه در اسفند ۱۳۹۴ به صفر کاهش یافت.اسفند ماه سال گذشته تولید ام‌وی‌ام ۴CYL ۱۱۰ شرکت مدیران خودرو نیز متوقف شده و از ۱۱۰ دستگاه در اسفند ۱۳۹۴ به صفر رسید. در این مدت تولید لیفان ۸۲۰ شرکت کرمان موتور هم با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از چهار دستگاه در اسفند ۱۳۹۴ به صفر کاهش یافت.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |