پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 51434 17:19 1395/10/27
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۸ دی ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۸ دی ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۸ دی ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۸ دی ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خودروهای مدل۹۶ سایپا در آستانه ورود به بازار

معاون بازار یابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: فروش نقدی محصولات گروه خودروسازی سایپا با پلاک سال ۹۶ طی چند روز آینده آغاز خواهد شد. رضا تقی زاده افزود: خودروهایی که به صورت اعتباری به فروش رفته است با پلاک سال ۹۵ به مشتریان خودرو تحویل داده می‌شود. تقی زاده تصریح کرد: تاخیر صورت گرفته در عرضه خودروهای مدل سال ۹۶ در شرکت سایپا به دلیل ایجاد مباحث فنی درموضوع مدنظر است و درحال حاضر به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور تولید خودروهای مدل سال ۹۶ هستیم.وی گفت: تنها تفاوت خودروهای مدل جدید با سال گذشته در کدشاسی آن است که بر روی بدنه خودرو حک می‌شود و در این کد، یکی از بخش های آن نشان‌دهنده سال تولید خودرو است.  

رکورد تولید شمش طلا در ۹ ماه امسال

تولید شمش طلای خالص در ۹ ماه  امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵٫۵ درصد رشد داشته است. علیرضا طالاری؛ مدیر مجتمع طلای موته اصفهان با بیان این مطلب گفت: در عملکرد آذر ماه این مجتمع چندین رکورد بی سابقه از جمله فراوری ماده معدنی به بیش از ۲۰ هزار تن، تولید شمش طلا به میزان ۴۵ هزار گرم و باطله برداری و استخراج ماده معدنی به بیش از ۴۲۰ هزار تن ثبت شد.وی افزود: در ۹ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵٫۵ درصد رشد تولید داشته ایم، همچنین تولید ۹ ماهه این مجتمع یک درصد از تولید یکسال گذشته بیشتر شده است.  

کاهش تولید زعفران به دلیل سرما

در حالی که بیش از یک ماه از برداشت زعفران از مزارع کشور می‌گذرد، عضو شورای ملی زعفران از کاهش تولید زعفران به دلیل موج سرما در اواخر فصل برداشت این محصول خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای اطلاع مردم و افزایش آگاهی خریداران و صادرکنندگان برای برنامه‌ریزی در بازار، بهتر است هرچه سریع‌تر آمار دقیق تولیدی را اعلام کند.علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۲۴ استان کشور درگیر تولید زعفران هستند که حدود ۹۶ درصد آن در دو استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی تولید می‌شود و سطح زیر کشت این محصول در این دو استان به بیش از ۹۰ هزار هکتار در سال جاری رسید که با میانگین برداشت ۳.۵ تا چهار تنی این محصول در هر هکتار پیش‌بینی می‌شد میزان تولید زعفران در سال جاری به بیش از ۳۶۰ تن برسد.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |