جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 64655 18:23 1396/04/25
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۶ تیر ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۶ تیر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۶ تیر ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۶ تیر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

حال صنعت نساجی خوب نیست

معاون وزیر صنعت درخصوص نوسازی تجهیزات صنعت نساجی گفت: قرار نیست ما در تمام حوزه ها ورود کنیم.وی ادامه داد: به ما تکلیف کردند مشکلات شرکت بافت بلوچ را حل کنیم که ما ورود کردیم و در حال حاضر ماشین‌آلات را خریداری کرده و وارد کرده ایم.منصور معظمی در گفت و گو با مهر تاکید کرد: اما واقعیت این است که صنعت نساجی کشور حال خوبی ندارد. این صنعت نیازمند چند کار جدی برای بهبود است. نخستین کار این است که نوسازی در تجهیزات و ماشین آلات صورت پذیرد.وی افزود: نکته دوم حمایت های دولت در مورد تعرفه ها است و نکته سوم هم این است که دولت به بخش خصوصی برای تامین منابع کمک کند.معظمی تصریح کرد: من به عنوان یک مصرف کننده پوشاک و محصولات نساجی می گویم سلیقه مشتری داخلی از مصرف تولیدات داخل به سمت تولیدات خارجی رفته و این بسیار خطرناک است. باید این سوال را پرسید که تولیدات ترک چه مزیتی دارد که ما نمی توانیم در کارخانجات نساجی و پوشاک داخل آن را تولید کنیم؟  

بیش از ۳۰۰ واحد صنفی پوشاک، بنر “با افتخار ساخت ایران” را نصب کردند

رئیس پویش (کمپین) حمایت از تولید پوشاک ایرانی اعلام کرد: بیش از ۳۰۰ واحد صنفی برای عرضه مستقیم پوشاک، بنرهای ” با افتخار ساخت ایران” را نصب کردند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، مجید طلیمی افزود: طرح نصب بنر ” با افتخار ساخت ایران ” بر سر در فروشگاه هایی که به تولید محصولات داخلی اقدام می کنند، از اوایل تیر ماه جاری آغاز شده است.وی ادامه داد: با توجه به استقبال عرضه کنندگان محصولات داخلی پوشاک، نصب لوگوهای مخصوص ادامه خواهد داشت و فروشگاه هایی که تولیدات داخلی را عرضه کنند، از طریق این لوگوها مشخص می شوند.  

قانون فعلی معادن ابهام دارد

کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران اصلاحات پیشنهادی خود در مورد قانون معادن را ارائه کرد.بهرام شکوری، رئیس این کمیسیون در نشست اخیر این کمیسیون با نگاه به لزوم اشتغال‌زایی و افزایش میزان صادرات غیرنفتی، بخش معدن را از جمله ظرفیت‌های قابل‌توجه ایران برای حل چالش‌های اقتصادی موجود دانست و تصریح کرد: قانون فعلی معادن ابهامات و نواقصی دارد که لازم است برای بهبود وضعیت معدن و صنایع معدنی در کشور، اصلاح شود. در همین رابطه کمیسیون معدن اتاق ایران کمیته‌ای را متشکل از انجمن‌های این حوزه، وزارت صمت و دیگر نهادهای مرتبط ایجاد کرد و طی نشست‌هایی به بررسی موضوع پرداخت.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |