سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 56220 19:00 1395/12/17
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۸ اسفند ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۸ اسفند ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۸ اسفند ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۸ اسفند ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تخفیف‌ به بازار سیمان برگشت

در حالیکه تلاش می‌شد برای کنترل بازار سیمان، قیمت‌ها واقعی‌سازی شود رئیس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از بازگشت تخفیف به بازار سیمان و تعویق افزایش قیمت این محصول معدنی خبر داد.عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با تمام تلاشی که شد در زمستان مجددا کارخانه‌ها سیمان را با تخفیف عرضه کردند، گفت: با تمام تلاش‌هایی که انجام شد و گزارش‌هایی که از بازار سیمان تهیه شد اما هنوز بستر برای برگرداندن قیمت سیمان به نرخ‌های مصوب سال ۱۳۹۳ فراهم نشده است.وی افزود: با وجود اینکه در مقطعی به طور امیدوارکننده تخفیف‌ها در عرضه سیمان توسط کارخانه‌ها حذف شده بود اما مجددا با وضعیتی که در زمستان به وجود آمد و رکود ساخت و ساز موجب کاهش تقاضا شد، کارخانه‌ها از بهمن‌ماه تخفیفات را به این محصول بازگرداندند.  

تولید خودروی روسی در ایران

مدیر بازاریابی شرکت خودروسازی UAZ گفت: ما یک زمین پانصد هزار متری در اصفهان برای احداث کارخانه در نظر گرفتیم و در حال آماده سازی زیرساخت ها برای تولید هستیم. در فاز اول تصمیم داریم دو مدل از این مجموعه یعنی پیکاپ و شاسی بلند پاتریوت را در این سایت تولید کنیم.مانی حدادی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص فعالیت‌های این شرکت در ایران گفت: ما تولید کننده خودرو هستیم. یک سال است در ایران به دنبال ارزیابی شرایط برای حضور در  این بازار هستیم. ضمن آن که در این مدت نیز چندین دستگاه از تولیدات این مجموعه وارد کشور شده است.حدادی تصریح کرد: انتظار داریم از سه ماهه دوم سال آینده کارهای اجرایی آغاز شود و تا پایان سال بتوانیم اولین محصول را به بازار عرضه کنیم.  

ایجاد و ساختارهای مردمی برای حفظ منابع طبیعی

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: رژیم مالکیت اراضی کشور، دولتی است و نگهداری ۱۳۵ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی کار بسیار دشواری است.به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ناصر مقدسی افزود: باید در کنار تقویت ساختار حاکمیتی منابع طبیعی در حد استانداردهای منطقه‌ای و جهانی به فکر ایجاد و تقویت ساختارهای مردمی برای حفظ عرصه های منابع طبیعی کشور باشیم. وی گفت: در ۸۵ میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور با دام مازاد مواجه هستیم که طبیعتاً با نظارت دولتی نمی‌توانیم آن را مدیریت کنیم. مقدسی افزود: مراقبت از ۶۰ تا ۷۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی توسط یک مأمور باعث ناکارآمدی حفاظت از این منابع می شود.        


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |