چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 48013 17:30 1395/09/15
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۶ آذر ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۶ آذر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۶ آذر ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۶ آذر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تولید خودرو روی نوار صعودی

آبان ماه امسال تولید انواع خودرو ۱۳۱.۷ درصد افزایش یافته است. براساس جدیدترین آمارهای رسمی در این مدت تولید انواع خودرو از ۵۵ هزار و ۶۹۳ دستگاه در آبان ماه سال گذشته به ۱۲۹ هزار و ۳۱ دستگاه رسیده است.در این مدت تولید انواع سواری ۱۳۸.۲ درصد رشد داشته و از ۵۰ هزار و ۹۱۴ دستگاه در آبان ماه سال گذشته به ۱۲۱ هزار و ۲۷۲ دستگاه رسیده است.آبان ماه امسال تولید انواع وانت نیز ۷۶.۱ درصد افزایش یافته و از ۳۹۵۸ دستگاه در آبان ۱۳۹۴ به ۶۹۷۲ دستگاه افزایش یافته است.تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس اما ۴۶.۸ درصد افت داشته است.در این مدت تولید انواع اتوبوس برخلاف مینی‌بوس رشد داشته و با افزایش ۲۲.۸ درصدی از ۷۹ دستگاه به ۹۷ دستگاه افزایش یافته است.تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده هم کاهش داشته و با افت ۳.۴ درصدی مواجه شده است.  

زنجیره تولید سنگ آهن تا پایان دولت یازدهم تکمیل می‌شود

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: جلوگیری از خام‌فروشی و توسعه معادن یکی از اولویت‌های ایمیدرو است. ما هم سعی کردیم در این سال‌ها پروژه‌های متوقف، ناتمام یا پروژه‌هایی که باید هر چه زودتر راه‌اندازی می شد را آغاز کنیم مهدی کرباسیان در گفتگو با ایلنا تصریح کرد: سال گذشته ۶۵۸ میلیون دلار از پروژه‌های نیمه تمام را افتتاح کردیم و تا پایان دولت یازدهم ۲ میلیارد دلار پروژه دیگر را افتتاح خواهیم کرد.کرباسیان در خصوص توقف خام فروشی تا پایان سال جاری گفت: ما با راه‌اندازی کارخانه‌های کنسانتره و راه‌اندازی کارخانه ۵ میلیون تنی گندله در ماه گذشته و همچنین راه‌اندازی ۵ میلیون تن دیگر در سنگان تا پایان سال، چرخه تولید فولاد را به مرحله نهایی نزدیک‌تر خواهیم کرد.وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم ۵ میلیون تن دیگر در نیمه اول سال آینده در سنگان و بندرعباس افتتاح شود و در نهایت زنجیره سنگ آهن تکمیل شود.    

کلزاکاران در اراضی سرمازده باردیگر کلزا بکارند

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهادکشاورزی از کلزا کاران گلستان که محصول شان دچار سرمازدگی شده است، خواست با توجه به مساعد شدن شرایط هوا ،اراضی خود را دوباره کشت کنند. علیرضا مهاجر افزود: براساس پیش بینی های هواشناسی سرمای منهای صفر درجه تا اواسط دی ماه در استان گلستان نخواهیم داشت و کلزاکاران این استان که محصول شان دچار سرمازدگی شده است می توانند اراضی خود را دوباره به زیر کشت کلزا ببرند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |