جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 70275 18:42 1396/07/14
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ مهر ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ مهر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ مهر ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ مهر ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

تلاش برای صادرات محصول زعفران با برند ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تلاشیم محصول زعفران با نام تجاری خود ایران بسته بندی و به کشورهای مختلف صادر شود.به گزارش ایسنا، علی ربیعی در حاشیه سفر خود به دو شهرستان تربت حیدریه و زاوه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت زعفران این دو شهرستان گفت: اکنون در زمینه زعفران به دنبال برند سازی هستیم.وی همچنین به اهمیت صنایع جانبی و به خصوص بسته بندی محصول زعفران اشاره کرد و گفت: برای مشخص شدن نوع بسته بندی از کارشناسان بین المللی استفاده شده است.  

وضعیت بحرانی جمعیت نشخوارکنندگان کشور

مدیر کل سابق محیط زیست استان چهار محال و بختیاری از وضعیت بحرانی جمعیت نشخوارکنندگان ایران بر اساس آخرین سرشماری‌های انجام شده خبرداد.سعید یوسف پور در گفتگو با ایانا بیان کرد: براساس آخرین سرشماری‌ها، جمعیت نشخوارکنندگان مثل آهو، کل و بز، قوچ و میش، جبیر و شوکا و مرال بسیار کاهش یافته است.وی افزود: کل جمیت نشخوارکنندگان کشور به عدد ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار نشخوارکننده رسیده است که این آمار یک فاجعه برای کشور به شمار می‌رود.    

استانداردها در خدمت هوشمندتر شدن شهرها

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، تاکید کرد: استانداردها به هوشمندتر شدن شهرها کمک می کند.به گزارش سازمان ملی استاندارد، نیره پیروزبخت گفت: امروزه استانداردها در همه اجزای زندگی شهری دخیل هستند و حضور مداوم آنها در زندگی شهری، محدود به کالاها و خدمات روزمره نمی شود؛ بلکه حوزه های مهم و کلانی مثل انرژی، حمل و نقل و فناوری اطلاعات را نیز در برمی گیرد.    

 ایران و اوکراین شرکت‌های مشترک کشاورزی تاسیس می‌کنند

ایران و اوکراین نسبت به ایجاد شرکت های مشترک کشاورزی ابراز علاقمندی کردند.به گزارش تسنیم، این مسئله در جریان دیدار رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اوکراین و هیئتی از جمهوری اسلامی ایران در کیف اوکراین مورد بحث قرار گرفت.اتاق بازرگانی و صنایع اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: «طرفین امکان خرید شرکت های فعال کشاورزی و ایجاد شرکت های مشترک با شرکای اوکراینی را مورد بحث قرار دادند. اعضای ایرانی علاقمند به فعالیت در زمینه اجاره زمین های کشاورزی هستند به علاوه، طرف ایرانی تمایلی برای خرید محصولات نهایی ندارد. این پروژه بلندپروازانه برای تامین نیاز بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس طراحی شده است.»


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |