جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 50519 15:26 1395/10/14
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ دی ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ دی ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ دی ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۵ دی ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

۱۱ طرح معدنی متقاضی جذب ۵.۷ میلیارد یورو سرمایه

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ۱۱ طرح توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، متقاضی استفاده از تسهیلات خارجی فاینانس به ارزش ۵ میلیارد و ۷۵۵ میلیون یورو هستند.مهدی کرباسیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو تعدای از طرح های خود را شامل طرح الکترود گرافیتی اردکان (با ظرفیت سالانه ۳۰ هزار تن)، پترولیوم کک (با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن)، احداث اسکله پارسیان (۴ پست اسکله) و طرح زغال سنگ پروده طبس (با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن) برای اجرا و استفاده از تسهیلات فاینانس، به سرمایه گذاران خارجی معرفی کرده است.وی ادامه داد: طرح های آلومینای خلیج فارس (۱.۶ میلیون تن)، بوکسیت گینه (۴ میلیون تن)، تولید آلومینا از نفلین سینیت (۲۰۰ هزار تن)، تجهیز معدن و استحصال شورابه های ترود (۶۰ هزار تن پتاس و ۱۵۰ هزار تن منیزیم)، آلومینیوم چابهار (۳۵۰ هزار تن)، بیلت آلومینیوم منطقه پارسیان (۵۰ هزار تن) و واحد محصولات تخت آلومینیومی (۱۶۰ هزار تن) از دیگر طرح های توسعه ای ایمیدرو به عنوان متقاضیان استفاده از منابع خارجی (فاینانس) است.  

احتمال افزایش قیمت سیمان

گرچه بارها انجمن سیمان تاکید کرده که قصد افزایش قیمت سیمان را خارج از برنامه ندارد، اما افت تقاضا در زمستان و باقی ماندن هزینه‌های جاری باعث شده رئیس انجمن صنفی صنعت سیمان از بررسی افزایش قیمت این محصول برای زمستان خبر دهد. البته چند ماه پیش تخفیفات فروش سیمان از سوی شرکت‌ها حذف شد و قرار بود افزایش ۱۵ درصدی قیمت هم اعمال شود که صورت نگرفت اما به نظر می‌رسد طی یکی - دو ماه آینده تغییر مجدد قیمت صورت گیرد.عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تولید سیمان در فصل سرد سال گفت: تولید سیمان مانند هر سال در آستانه زمستان با کاهش روبرو است اما امسال نسبت به سال گذشته، هم در آذرماه و هم در آمار ۹ ماهه تولید با کاهش تولید روبرو بودیم و حتی در حوزه تحویل داخلی و صادرات سیمان نیز ارقام، سیر نزولی داشتند.  

ثبت سفارش تمام خودروهای وارداتی متوقف شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش واردات تمام خودروهای سواری وارداتی را متوقف کرد. به این ترتیب تا اطلاع ثانوی واردات خودروهای خارجی ممنوع است. وزارت صنعت، معدن و تجارت طبق قانون لیست خودروهای مجاز برای ورود به کشور را همواره در سایت "ثبتارش" منتشر و به‌روزسانی می‌کند. اما نگاهی به این سایت در روز جاری (دوشنبه) نشان می‌دهد که ثبت سفارش تمام خودروهای سواری وارداتی متوقف شده و نام تمام خودروهای سواری وارداتی مجاز برای ورود به کشور از لیست مربوطه حذف شده است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |