جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 43649 18:36 1395/08/09
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۰ آبان ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۰ آبان ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۰ آبان ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۰ آبان ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

شاخص بهای تولیدکننده یکساله ۳.۹درصد بالا رفت

شاخص بهای تولیدکننده در ایران در مهرماه به عدد ۲۲۴.۵ رسید که نسبت به ماه قبل، ۰.۵ درصد افزایش داشته است. شاخص بهای تولیدکننده در ‌ایران، در مهرماه ۱۳۹۵ به عدد ۲۲۴.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد افزایش داشته است؛ بر این اساس شاخص بهای تولیدکننده در مهرماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، معادل ۳.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.همچنین شاخص بهای تولیدکننده در ایران در دوازده‌ماه منتهی به مهرماه ۱۳۹۵ نسبت به دوازده‌ماه منتهی به مهرماه ۱۳۹۴ به‌ میزان ۳.۲ درصد افزایش یافته است؛ در این میان شاخص کل گروه کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری در مهرماه سال جاری نسبت به ماه قبل ۰.۴ افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۱.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.  

افزایش حداقل ۲۰ درصدی تولید ماهانه شمش طلا در موته

علیرضا طالاری؛ مدیر مجتمع طلای موته با بیان این مطلب گفت: با خرید ماهانه ۱۰ هزار تن ماده معدنی اکسیده با عیار بالای ۲ گرم بر تن موفق به کاهش بهای تمام شده تولید و نیز افزایش حداقل ۲۰ درصدی تولید ماهانه شمش طلا در مجتمع طلای موته خواهیم شد.وی در ادامه افزود: به منظور حمایت از معادن کوچک مقیاس و فاقد واحدهای فرآوری، در شهریور ماه سال جاری اقدام به برگزاری مناقصه جهت خرید ماده معدنی اکسیده کردیم.طالاری خاطر نشان کرد: در ۶ ماهه دوم سال جاری ۶۰ هزار تن ماده معدنی اکسیده خریداری خواهیم کرد و در نظر داریم در سال آینده نیز این روند خرید را به منظور افزایش تولید و کاهش هزینه تمام شده تولید شمش طلا ادامه دهیم و از تمام فروشندگان ماده معدنی اکسیده با عیار بالای ۲ گرم بر تن دعوت می کنیم در مناقصه مجتمع طلای موته شرکت کنند.  

تولید ظروف چینی در کشور به بیش از ۱۸ هزار تن رسید

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره پنج ماه نخست امسال حاکی است، واحدهای تولیدی کشور در این مدت ۱۸٫۳ هزار تن ظروف چینی تولید کردند که سهم تولید مرداد ماه بیش از ۲۵ درصد این رقم بوده است. واحدهای تولیدکننده ظروف چینی در مرداد ماه ۱۳۹۵ به میزان ۴٫۶ هزار تن تولید داشتند که نسبت به عملکرد تیر ماه امسال که رقم ۴٫۲ هزار تن بود، رشد ۹٫۵ درصدی نشان می دهد.واحدهای ظروف چینی در دوره پنج ماهه پارسال ۲۰٫۳ هزار تن تولید داشتند.  

 افزایش ۱۸ درصدی تولید مس کشور در نیمه نخست امسال

میزان تولید کنسانتره مس کشور طی ۶ ماهه نخست سال ۹۵ با رشد ۱۸ درصدی مواجه شد. شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه، ۵۲۸ هزار و ۷۶۸ تن کنسانتره مس تولید کردند. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴۴۷ هزار و ۴۰۹ تن بود.میزان تولید کنسانتره این شرکت ها در شهریورماه، ۹۶ هزار و ۳۵۶ تن بود که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۸۰ هزار و ۳۹۴ تن)، ۲۰ درصد رشد نشان می دهد.  

اقتصاد معدنی متاثر از نوسانات انرژی

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر شرکت علم و فناوری اسکوتک گفت: درحال‌حاضر شرکت‌های صنایع معدنی همچون فولاد، آلومینیوم، سیمان و... به واسطه کاهش قیمت نفت هزینه تمام شده خود را کاهش داده‌اند که افزایش آن نه تنها قیمت تمام شده صنایع معدنی بلکه محصولات بالادستی معدن را نیز افزایش خواهد داد.جواد صلاحی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز با اشاره به اینکه ایران در بخش انرژی مزیت دارد و باید در کنار ظرفیت‌های معدنی که در کشور وجود دارد ارزش افزوده بالایی در این بخش تولید شود، اظهار کرد: هنوز بسیاری از محصولات تولیدی ایران از نظر قیمت تمام شده رقابتی نیستند و تنها با بهره گیری از مزیت انرژی و عیار مواد معدنی می‌توان با تولید محصولات با کیفیت در بازارهای جهانی رقابت کرد.  

تعرفه معدنی‌ها مبتنی براقتصاد مقاومتی

معاون وزیر صنعت با تاکید بر لزوم کنترل واردات محصولات معدنی برای حمایت از تولید داخل، گفت: به شرط حفظ وضع موجود، تعرفه واردات محصولات و صنایع معدنی در سال آینده مانند امسال تعیین می‌شود.جعفر سرقینی در گفتگو با مهر در خصوص اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای برای رونق بخش معدن وصنایع معدنی، گفت: امسال سیاست تعرفه‌ای دولت در بخش معدن و صنایع معدنی کارایی زیادی داشته است. سال گذشته ۲.۵ میلیون تن ورق فولاد وارد شد که امسال این عدد در  ۶ ماهه به ۱۰۰ هزار تن هم نرسیده است که کنترل واردات را نشان می‌دهد.وی با بیان اینکه باوجود اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای برای کنترل واردات، صنعت تغذیه شده و نیازهایش برطرف شده است، افزود: سیاست‌های تعرفه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه کارایی داشته و جلوی واردات را گرفته است زیرا سیاست کلی کشور، اقتصاد مقاومتی است و باید در این راستا سیاست‌ها اجرایی شود.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |