پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 14291 14:17 1394/04/31
اخبار کوتاه کسب و کار 1 مرداد

اخبار کوتاه کسب و کار 1 مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار 1 مرداد

اخبار کوتاه کسب و کار 1 مرداد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

احتمال حضور فیات و بنز در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از سرمایه‌گذاری یک شرکت خارجی در زمینه تولید و خدمات پس از فروش خودرو در این منطقه خبر داد و گفت: با شرکت فیات و بنز مذاکراتی انجام شده است.حسین فروزان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بحث تردد خودرو ظلم مضاعفی به مردم این منطقه شده و ایرادات قانونی در این زمینه وجود دارد، چراکه منطقه آزاد ایجاد شده اما قوانینی محدودکننده برای آن وضع شده است.وی گفت:‌ با وجود اینکه ورود خودروی خارجی به مناطق آزاد بلامانع است، این خودروها برای تردد در منطقه آزاد ماکو با مشکلاتی مواجه هستند.

معرفی ظرفیت های معادن ایران در کنفرانس وین

کنفرانس سرمایه گذاری و تجارت ایران و اروپا در وین پایتخت اتریش ظرفیت های بخش معدن و صنایع معدنی ایران را تشریح خواهد کرد.به گزارش ایرنا، مهدی کرباسیان در سفر به اتریش در کنفرانس یادشده که روزهای یکم و دوم مرداد ماه 94 مطابق با 23 و 24 جولای 2015 در وین برپا می شود، مشارکت دارد.ایران با داشتن 68 نوع ماده معدنی و شناسایی 57 میلیارد تن ذخیره که از این رقم حدود 37 میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است، از نظر تنوع مواد معدنی جایگاه دهم و از لحاظ میزان ذخیره اکتشافی رتبه پانزدهم جهان را به خود اختصاص داده است.

تغییر کاربری اراضی کشاورزی شمال دردستورکار

شورای عالی شهرسازی و معماری در طرح کاهش خسارات ناشی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان های شمالی کشور با تاکید بر تفکیک تقاضاها به دو دسته صحیح واقعی و سوداگرایانه، مکان یابی در سه استان شمالی را در دستور کار دبیرخانه شورای عالی قرار داد.به گزارش ایرنا، پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی در ابلاغ مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری به استانداران مازندران، گلستان و گیلان تاکید کرد: موضوع پیشنهاد سازمان امور اراضی و وزیر جهادکشاورزی در جلسه هشتم تیرماه سال جاری این شورا مطرح و موارد مشروحه برای جمع بندی ارایه شد.

کاهش قیمت خودروهای داخلی

یک عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به تاثیر لغو تحریم‌ها بر قیمت خودرو گفت: روان شدن مرزهای کشور در پساتحریم، خود به خود باعث از بین رفتن رکود در بازار و به تبع آن کاهش قیمت خودروهای داخلی می‌شود.وی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: رفع تحریم‌ها موجب سهول‌الوصول‌تر شدن واردات قطعات ارزبر شده و در نتیجه قیمت تمام شده تولید خودرو پایین می‌آید که همین امر باعث ایجاد تعادل در قیمت خودرو و روان‌شدن روند تولید و دسترسی آسان‌تر مردم به آن می‌شود.وی ادامه داد: سیاست دولت مبنی بر این است که اجازه پایین‌ آمدن قیمت ارز را ندهد.

سیاست‌های دولت قبل عامل کاهش تولید سرب و روی

رییس انجمن صنفی معدنکاران سرب و روی گفت: با سیاست‌های غلط دولت قبل، تولید سرب و روی در کشور کاهش یافت؛ به گونه‌ای که دست‌اندرکاری معادن بزرگ را خود به دست گرفت و دولت جدید هنوز نتوانسته این مشکل را اصلاح کند.علی سه‌دهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عدم حمایت از معادن کوچک به عنوان دیگر مشکل صنعت سرب و روی کشور پیشنهاد کرد که معادن بزرگ به بخش خصوصی واگذار شود و دولت در معادن کوچک سرمایه‌گذاری کند، چراکه باعث بهبود اشتغال در مناطق دورافتاده می‌شود.وی تصریح کرد: معدن مظلوم‌ترین واحد درآمدی ماست، چرا که به آب و به برق نیاز ویژه‌ای ندارد.

امحای سم لبنیات با باکتریهای مفید پروبیوتیک

محققان پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در تلاش هستند تا با استفاده از باکتری های مفید پروبیوتیک، سم آفلاتوکسین موجود در برخی از لبنیات را حذف کنند.محبوبه سرابی، عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در گفتگو با مهر با بیان اینکه تعاریف مختلفی از امنیت غذایی وجود دارد، گفت: زمانی که مردم به غذای کافی، سالم و اقتصادی دسترسی داشته باشند و در پی آن زندگی خوبی را تجربه کنند، امنیت غذایی در کشور حاکم است.وی افزود: امنیت ملی یک کشور با امنیت غذایی آن کشور در ارتباط است از این رو «امنیت غذایی» یک موضوع مهم به شمار می رود.

آزمایش اتوبوس سلول سوختی تویوتا و Hino

بسیاری از مردم جهان برای انجام کارهای روزمره خود از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. حال اگر قسمتی از شبکه حمل و نقل عمومی از اتوبوس های سلول سوختی با آلایندگی صفر استفاده کند بطور چشم گیری شاهد کاهش آلودگی های زیست محیطی در سطح کلانشهر ها خواهیم بود. تویوتا و هیمو (سازنده خودروهای سنگین در ژاپن) در نظر دارند تا با تولید اتوبوسهای سلول سوختی به تحقق موضوع دست یابند. آزمایش میدانی برای تعیین عملکرد اتوبوس سلول سوختی از 24 جولای تا 30 جولای در شبکه حمل و نقل عمومی توکیو انجام خواهد شد. در ساخت این اتوبوس تویوتا عهده دار تامین و توسعه سیستم سلول سوختی خواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |