جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 46877 18:57 1395/08/30
اخبار کوتاه کسب و کار ۱ آذر ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱ آذر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱ آذر ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۱ آذر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سفر هندی ها به ایران برای بررسی احداث کارخانه آلومینیوم

شرکت ملی آلومینیوم هند (نالکو) ماه آینده یک هیئت متشکل از مقامات ارشد خود را به ایران اعزام می کند که هدف این سفر بررسی امکان احداث و اداره یک کارخانه گداخت آلومینیوم در ایران است.به گزارش پایگاه خبری آلومنیوم اینسایدر، شرکت ملی آلومینیوم هند (نالکو) ماه آینده یک هیئت متشکل از مقامات ارشد خود را به ایران اعزام می کند. هدف این سفر بررسی امکان احداث و اداره یک کارخانه گداخت آلومینیوم و تامین برق مورد نیاز آن از طریق یک نیروگاه گازی است.کاهش تحریم های غرب علیه ایران و تاکید بر ایجاد روابط استراتژیک بین ایران و هند، دهلی نو را به فکر بررسی فرصت های اقتصادی موجود در بازار ایران انداخته است. شرکت نالکو قبلا یادداشت تفاهمی را با دولت ایران در مورد طرح  هایی برای احداث شرکتی جهت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن کوره ذوب آلومینیوم در این کشور امضا کرده که مستلزم سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری توسط نالکو است.  

رشد ۹ درصدی صادرات تولیدات فولادی بخش خصوصی

آمارهای منتشره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می دهد در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۲۰۳ هزار تن تولیدات فولادی از سوی بخش خصوصی به بازارهای هدف صادراتی ارسال شد که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد ۹ درصدی نشان می دهد. عملکرد ۶ ماهه نخست ۱۳۹۴ نشان داد که از سوی بخش خصوصی یک میلیون و ۱۰۵ هزار تن تولیدات فولادی صادر شد.همچنین میزان بیلت و بلوم صادراتی بخش خصوصی در دوره این گزارش به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار تن رسید که نسبت به رقم ۸۵۶ هزار تن نیمه نخست پارسال رشد ۳۴ درصدی ثبت کرد .  

 هدررفت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن فانوس ماهیان درآب های هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان از هدررفت و صید نشدن یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن از فانوس ماهیان در آبهای استان خبر داد.به گزارش ایرنا، سید پرویز محبی در دیدار با امام جمعه جاسک افزود: بر اساس بررسی ‌های کارشناسان مؤسسه تحقیقات شیلات ایران، افزون بر ۲ میلیون تن ذخیره فانوس ماهیان در آبهای استان وجود دارد که سالانه برداشت بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن از آن امکان دارد و مابقی آن به دلیل برداشت نشدن هدر می رود.وی بیان داشت: عمر مفید این‌ ماهیان کمتر از ۲ سال بوده که در صورت برداشت نشدن، این سرمایه ملی و انحصاری هدر می رود .


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |