سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 24721 19:05 1394/10/27
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۸ دی

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۸ دی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۸ دی

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۸ دی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 محاسبه بهره مالکانه معادن در سال ۹۵ به صورت پلکانی

دولت در لایحه بودجه ۹۵ حق انتفاع معادن را به صورت پلکانی محاسبه کرد. به گزارش تسنیم، دولت در تبصره ۷  لایحه بودجه سال ۹۵  عنوان می‌کند که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج کننده سنگ آهن که پروانه بهره برداری آنها به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکتهای تابعه است ولی فاقد قرارداد با سازمان مذکور و شرکتهای تابعه می‌باشند موظفند بابت حق انتفاع پروانه بهره برداری از معادن فوق در سال ۱۳۹۵ بیست درصد ( ۲۰ %) مبلغ فروش محصولات خود را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور پرداخت کنند. مالیات بردرآمد سال ۱۳۹۵ هر یک از معادن موضوع این جزء به حساب خزانه معین استان محل استقرار معدن واریز می شود.  

پیشنهاد بودجه ۶۴۶ میلیارد تومانی وزارت صنعت در سال ۹۵

بودجه وزارت صنعت، معدن و تجارت در لایحه بودجه سال آینده ۶۴۶ میلیارد تومان پیشنهاد شد.به گزارش تسنیم، دولت در لایحه بودجه سال ۹۵ ،  منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت را  ۶٫۴۶۵٫۲۷۹ میلیون ریال پیشنهاد کرد. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران هم در این لایحه بودجه ۷۵۲٫۶۴۱ میلیون ریالی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) بودجه ۵۵۸٫۵۰۱ میلیون ریال را به خود اختصاص داده است. همچنین در لایحه بودجه ۹۵ برای سازمان توسعه تجارت ایران بودجه  ۳۴۹٫۴۲۵ میلیون ریالی پیشنهاد شده است.  

رشد ۵ درصدی تولید ناخالص داخلی ایران پس از تحریمها

تارنمای انگلیسی بی بی سی نوشت: تولید ناخالص داخلی (GDP) ایران پس از رفع کامل تحریمها، پنج درصد در سال ۹۵رشد خواهد کرد. این تارنما در گزارشی پیرامون نتایج اقتصادی لغو تحریمهای هسته ای علیه ایران پس از اجرایی شدن برجام همچنین نوشت: پس از اینکه تحریمهای هسته ای برداشته شوند و حدود ۳۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی از فهرست تحریمهای اتحادیه اروپا کنار گذاشته شوند، تحولات مهمی در اقتصاد ایران رخ خواهد داد. تارنمای انگلیسی بی بی سی افزود: برداشته شدن تحریم های انرژی درآمد نفتی ایران را در قیمتهای فعلی، در سال آینده به ۱۰ میلیارد دلار افزایش می دهد. بانک مرکزی ایران اعلام کرده است که برداشته شدن تحریمهای بانکی باعث رفع انسداد ۳۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده ایران در حسابهای بانک های جهانی می شود. خزانه داری آمریکا این رقم را ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده است.  

منابع طبیعی نباید مانع امرار معاش کشاورزان شود

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود به مسئولین تذکر داد. به گزارش ایسنا، مهدی موسوی نژاد در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: باید به کشاورزان و کسانی که قصد کشاورزی داشته اما منابع طبیعی دست روی زمین‌های آنها می‌گذارد و اجازه کشاورزی به آنها نمی‌دهد، توجه شود. وی افزود: باید مراقب بود مبادا کسانی را که از راه کشاورزی امرار معاش می‌کنند با مشکل جدی روبرو کرد.این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد در اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی مساعدت داشته باشد. موسوی نژاد همچنین اظهار کرد: دولت باید توضیح دهد که منابع صندوق توسعه ملی کجا تخصیص پیدا می‌کند و چرا ما در تنگستان هیچ منبعی از این صندوق نداریم.    

برگزاری نمایشگاه صنعت مترو در تهران

دومین نمایشگاه تولیدکنندگان ایرانی صنعت مترو روز یکشنبه در آیینی با حضور مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در بوستان گفت وگو در پایتخت گشایش یافت. به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: هم اکنون ۷۰ درصد قطعات استفاده شده مترو ساخت داخل است.محسن نایبی با بیان اینکه تلاش می شود در تولید قطعات مشابه خارجی کیفیت را افزایش دهیم افزود: در بخش حساس سوزن مترو شرکت های داخلی اقدام خوبی را انجام داده اند و برخی از شرکت ها این قطعه را تولید و مراحل تست آن را نیز آغاز کرده اند. وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناسایی و حمایت از تولیدکنندگان بومی و معرفی محصولات و قطعات مورد نیاز برای ساخت داخلی عنوان کرد.    

 توسعه گلخانه ها و اصلاح باغها در برنامه ششم

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی، توسعه گلخانه ها ، گسترش کاشت گونه های مثمر در اراضی شیبدار، بازسازی، توسعه و اصلاح باغها را از مهمترین محورهای حوزه باغبانی در برنامه ششم توسعه (۹۹- ۱۳۹۵ ) بیان کرد. محمدعلی طهماسبی درباره توسعه کاشت گونه های مثمر در اراضی شیبدار گفت: طبق بررسی های فنی، در مرحله نخست قرار است در سطح ۸۶۰ هزار هکتار، طرح اراضی شیبدار اجرا شود.وی اشتغالزایی، پایداری محیط زیست و تبدیل دیمزارها و اراضی کم بازده به پربازده، از اهداف این طرح است و با اجرای طرح توسعه کاشت گونه های مثمر در اراضی شیبدار در واقع یک نوع آبخیزداری با کمک مردم انجام می شود. وی تصریح کرد: براساس این طرح، گونه های اقتصادی و کم آب بر مانند انگور، بادام و گیاهان دارویی در اراضی شیبدار کشت می شوند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |