پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 26395 18:40 1394/11/17
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۸ بهمن

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۸ بهمن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۱۸ بهمن

اخبار کوتاه کسب و کار ۱۸ بهمن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خودروهای سنگین در سراشیبی افت تولید

تولید انواع کامیون در دی ماه امسال ۷۹٫۳ درصد کاهش یافت.به گزارش ایسنا، دی ماه امسال تولید انواع کامیون در ارس خودرو دیزل، آذهایتکس و کاریزان خودرو به صفر رسید. در این مدت تولید انواع کامیون در ایران خودرو دیزل به ۵۲ دستگاه کاهش یافت. همچنین تولید انواع کامیون در سایپا دیزل به ۱۴۵ دستگاه، انواع کامیون در گروه بهمن به ۴۵۸ دستگاه و انواع کامیون در ماموت به ۲۷ دستگاه کاهش یافت.  

دفاع از قرارداد جدید پژو به شرط واردات فناوری و ایمنی

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قرارداد جدید پژو با ایران می‌تواند کمک خوبی برای واردات فناوری و ایمنی و تولید خودروهای به‌روز باشد.سیدهادی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در امضاء قراردادهای جدید خودروسازی به جای واردات خودروهای ساخته شده، فناوری و ایمنی وارد شود و در همه سطوح قیمتی استفاده شود. وی واردات فناوری ساخت خودروهای ایمن و باکیفیت را به نفع کشور دانست و افزود: ایران کشوری است که در یک سطحی تولیدکننده خودروست حالا باید فناوری وارد کنیم تا کیفیت تولیدات‌مان را افزایش دهیم. سود واردات فناوری و کیفیت نصیب همه طبقات اجتماعی با هر سطح درآمدی می‌شود.وی تاکید کرد: مبنای خودروسازان داخلی در قراردادهای جدید با کشورهای غربی در وهله اول باید واردات فناوری و ایمنی باشد و در وهله دوم رفاه و لوکس بودن خودروها. به بیان روشن‌تر باید فناوری و ایمنی پایه و استاندارد تولید خودروها در همه کلاس‌ها باشد بعد رفاه و لوکس بودن ملاک تولید قرار داشته باشد.  

کامیون های روسی در راه ایران

شرکت روسی «کاماز» که تا سال ۲۰۱۰ کامیون ها و تریلرکش های خود را به صورت ساخته شده به ایران وارد و همچنین در داخل مونتاژ می کرد، بازگشت دوباره از نیمه دوم سال جاری میلادی را برنامه ریزی کرده است. به گزارش ایرنا، این تولید کننده بزرگ قصد دارد طی شش ماه محصولات خود را به بازار ایران وارد کرده و در سال ۲۰۱۷ نیز ساخت کارخانه مونتاژ را برنامه ریزی کند.مدیر کل شرکت سهامی «کمپانی تجارت خارجی کاماز» نوشت: کاماز برای اجرای پروژه در ایران دو شریک جدید برخوردار از واحدهای تولیدی ویژه اتومبیل دارد، اما از نقطه نظر فنآوری و درآمدها مشکل کوچکی برای سازمان دهی تولید وجود دارد و اکنون مسئله فقط فناوری است.وی افزود: این برآورد وجود دارد که حداقل شش ماه برای صدور گواهی اتومبیل طول می کشد.  

کاهش ۳۰ درصدی واردات در بخش کشاورزی

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه واردات در بخش کشاورزی در دو سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است، گفت: در ۹ ماهه امسال حدود ۵۰ هزار تن مرغ به ارزش ۷۰ میلیون دلار از کشور صادر شده است.به گزارش مهر، حسن رکنی اظهار داشت: در بخش دامپروری ما دستاوردهای خوبی در سال جاری داشته‌ایم.وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه نخست امسال مجموع صادرات در بخش دام و طیور بیش از ۹۰۵ میلیون دلار بوده است، افزود: این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۷ درصد افزایش داشته است، ضمن اینکه مجموع واردات ما طی همین مدت ۵۶۳ میلیون دلار بوده که با ۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.رکنی، صادرات گوشت مرغ را در ۹ ماهه امسال حدود ۵۰ هزار تن به ارزش ۷۰ میلیون دلار عنوان کرد.  

مغایرت افزایش تعرفه واردات خودرو با عضویت در WTO

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو هر گونه افزایش تعرفه واردات خودرو را مغایر با پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) دانست و گفت : در شرایط کنونی افزایش تعرفه واردات خودرو مغایرت مستقیم با پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی دارد .فرهاد احتشام زاده در گفتگو با خبر خودرو افزود: با توجه به اینکه شرایط پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی از ارزش زیادی برخوردار است باید رژیم تجاری ما هر چه سریعتر به روزرسانی شود.وی گفت: قطعا حرکت بسیار ارزشمندی است که ایران در بحث تعرفه ها به عنوان ناظر مطابق قوانین سازمان تجارت جهانی حرکت نموده و همسو شود از این رو انتظار تغییر خاصی در تعرفه ها وجود ندارد.  

فروش غیرقانونی داروهای گیاهی به عطاری‌ها

رییس اتحادیه عطاران و سقط فروشان گفت: داروهای گیاهی تحت نظر وزارت بهداشت تولید می‌شوند اما کارخانه‌های تولیدی، این قبیل داروها را به صورت غیرقانونی به عطاری‌ها می‌فروشند که بیشتر تاکید معاونت غذا و دارو بر ممنوعیت فروش داروهای گیاهی خطرساز همچون داروهای جنسی، ترک اعتیاد، لاغری و چاقی در عطاری‌هاست. علیرضا رضایی قهرودی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنده به عنوان یک واحد عطاری با یکی از کارخانه‌های تولید داروهای گیاهی به قصد خرید وارد مذاکره شدم و این کارخانه قبول کرد که هر چقدر دارو بخواهم به من تحویل می‌دهد؛ حال این سوال مطرح می‌شود مسئولانی که دم از قانون می‌زنند، چرا نمی‌روند سرچشمه آب را ببندند و فقط می‌توانند عطاری های را تحت فشار قرار دهند؟


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |